آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

  • ۰
  • ۰
روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه
روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

نگاهی به روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

ست کردن لباس فرم اداری خصوصا برای زنان می تواند از موارد حائز اهمیت در محیط کار باشد. چرا که اغلب بانوان دوست دارند در تمامی محیط ها خصوصا محیط های کاری نیز پوشش مناسب و آراسته ای داشته باشند. ست کردن لباس فرم اداری از جمله روش هایی است که می تواند این آراستگی را برای زنان به دنبال داشته باشد.

از آن جایی که امروزه با گسترش فعالیت ها و مشاغل مختلف فروش لباس فرم اداری نیز افزایش یافته است، به دنبال آن ست کردن لباس فرم اداری نیز به دغدغه ای مهم تبدیل شده است. به گونه ای که می توان مشاهده کرد که در بسیاری از فروشگاه های لباس فروشی در کنار اجناس خود اقدام به فروش لباس هایی از قبیل مانتو و شلوار اداری، مانتو فرم اداری و یا لباس فرم اداری می کنند. عموما این طیف از لباس ها تحت عنوان لباس فرم کار شناخته می شوند  در کنار سایر اجناس این فروشگاه ها به فروش می رسند. باید توجه داشت که فروش لباس فرم اداری یک حیطه و صنف کاملا مجزا در اینگونه فروشگاه ها می باشد. برای پیدا کردن بهترین استایل زنانه در ست کردن لباس فرم اداری لازم است تا ابتدا جنس و کیفیت لباس های انتخابی خود را در نظر داشته باشید. مطمئن باشید که داشتن دو دست لباس با کیفیت و مرغوب از ده ها دست لباس بدون کیفیت و نامناسب بهتر می باشد. عدم آگاهی در خصوص روش های ست کردن و انتخاب لباس می تواند علاوه بر ساختن ظاهری نا مناسب راحتی شما را نیز مختل کند. لذا تصمیم گرفتیم تا نکاتی کلی را در خصوص ست کردن لباس فرم اداری در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخابی شکیل تر حرفه تر را تجربه کنید.

در خصوص روش های ست کردن لباس فرم اداری برای زنان لازم است تا نگاهی عمیق و تخصصی به ویژگی های مختلف آن داشته باشیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بخش های مختلف لباس فرم اداری و همچنین روش های ست کردن آن بپردازیم.

نگاهی به لباس فرم اداری زنانه

در تمامی نقاط دنیا لباس فرم اداری مناسب برای محل کار، دارای مدل کاملا مشخص و از پیش تعریف شده بوده است. در خصوصا ست کردن لباس فرم اداری مثل ست کردن مانتو اداری لازم است بدانید هر چه محل کار رسمی تر باشد، نوع پوشش و لباس برای کارمندان و پرسنل آن محیط نیز رسمی تر یا به عبارتی فرمال تر می گردد.
مثال: ضروری است تا کارکنان  محیط های فضاهای رسمی مانند بانک ها یا سازمان های تجاری، با کت شلوار در آن محیط ها حضور پیدا کنند. بدین ترتیب می توان از ابتدای صبح از نوع پوشش افرادی که به سمت محیط کار خود می روند، نوع کارشان را تا حدودی تشخیص داد.

تفاوت لباس فرم اداری  در محیط های کار رسمی و غیر رسمی

همان طور که می دانید محیط های کاری اداری در ایران به دو نوع رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند. با توجه به این موضوع نوع پوشش و ست کردن لباس فرم اداری نیز در هر یک از این محیط ها تفاوت می کند.

لباس فرم اداری در محیط های رسمی

در این گونه محیط ها زنان ملزم به پوشیدن ست کامل از لباس فرم اداری از جمله مانتو فرم اداری، شلوار اداری و مقنعه می باشند.

لباس فرم اداری در محیط های غیر رسمی

در این گونه محیط های کاری که حالت نیمه رسمی دارند زنان می توانند با طراحی خودشان چند دست لباس کژوال و یا به عبارتی نیمه کلاسیک داشته باشند. بدین ترتیب ست کردن لباس فرم اداری برای زنان در محیط های غیر رسمی راحت تر خواهد شد. لذا می توان روزانه لباس فرم اداری متفاوتی را ست کرد به شکلی که با لباسی که در خیابان و یا هنگام خرید به تن می کنند متفاوت باشد.

چند نکته در خصوص پوشش لباس کار در محیط اداری

همانطور که ست کردن لباس فرم اداری برای زنان در محیط کار نکته ی مهم و حائز اهمیتی است، نکاتی دیگری نیز در خصوص حضور زنان در محیط کار قابل توجه می باشند که از آن ها نیز نباید غافل شد. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

  • آرایش زیاد و در رنگ های تند در هیچ یک از محیط های کاری چه در کشور ما و چه در کشور های خارجی پذیرفته شده نیست.
  • در مقابل پرهیز از آرایش زیاد باید توجه داشت پوششی بدون آراستگی، ظاهر آشفته و شلخته نیز برای حضور در محیط کار مناسب نمی باشد.
  • در خصوص کرم های آرایشی برای داشتن آرایشی ملایم و پوستی سبک می توان از bb و cc  کرم ها استفاده نمود.
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب که میزان کرم پودر کمتری دارند برای شادابی و یک دست شدن پوست در محیط کار کافی است.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده ی دست فراموش نشود.
  • ناخن ها را همواره مرتب نگه داشته و در صورت تمایل به لاک زدن از رنگ های ملایم استفاده نمایید.
  • از عطر های ملایم استفاده کنید تا همواره در محیط کار بوی خوشی بدهید.
  • برای داشتن چهره ای طبیعی و زیبا می توان از رژ لب و رژ گونه های ملیح و ملایم استفاده کرد.

زنان چه لباس هایی را نباید در محیط کار بپوشند؟

حضور زنان در محیط های کاری و لباس فرم اداری آن ها دارای حساسیت های خاصی می باشد. برای داشتن پوششی هر چه مناسب تر در محیط کار برای زنان و همینطور نحوه ی صحیح ست کردن لباس فرم اداری باید نکات زیر را مد نظر قرار داد:

  • توجه داشته باشید که قد مانتوی زنانه نهایتا می تواند دو بند انگشت از زانو بالاتر باشد. همانطور که زنان در سراسر دنیا نیز برای حضور در محیط کار دامن کوتاه نمی پوشند.
  • لباس های زنانه ای که بیشتر در مرکز توجه هستند، مانند مانتوهایبراق، تنگ و یا نازک انتخاب مناسبی برای ست کردن لباس فرم اداری نمی باشند.
  • با توجه به نوع فعالیت در محیط کار لازم است تا لباسی آزاد و متناسب با اندام خود بپوشید.
  • لباس باید درست به اندازه ی اندام باشدو نه خیلی تنگ نه خیلی گشاد.
  • در خصوص ست کردن لباس فرم اداری پوشیدن شلوار های جین، زاپ دار و ساپورت صد در صد ممنوع است.

چه نوع کفشی برای ست کردن لباس فرم اداری مناسب است؟

یکی از موارد مهم هنگام ست کردن لباس فرم اداری کفش ها هستند و در واقع ست کردن کفش با مانتو فرم شیک می تواند بسیار چشمگیر باشد. در این خصوص باید دانست کفش های پاشنه بلند، کفش هایی که پاشنه ی آن ها خیلی صدا می دهد، صندل و کفش های رو باز تابستانی مناسب نمی باشند. بهتر است با توجه به لباس فرم اداری مورد نظر خود کفش ها را نیز انتخاب کنید. علاوه بر نوع کفشی که می پوشید باید توجه داشت کفش ها همیشه باید تمیز باشند. فرقی نمی کند کفش چرمی باشد و یا اسپورت. آنچه مهم است این است که کفش ها همواره باید تمیز و مرتب باشند.

زنان در محیط کار اداری چه بپوشند؟

برای انتخاب لباس فرم اداری باید دانست فرقی نمی کند در کدام محیط مشغول به کار هستید و میزان رسمی بودن آن به چه اندازه است. آن چه مهم است این است که هر اندازه که پوشش رسمی تری نسبت به محیط کاری خود داشته باشید در نتیجه ظاهری آراسته تر و شیک تر برای خود می سازید.

لباس فرم اداری مناسب زمستان

با توجه به این که در فصول مختلف انتخاب های متفاوتی برای لباس پیش رو داریم، باید دانست در تمامی فصول لباس فرمی اداری مناسبی را انتخاب کرده و اصول مربوطه را در ست کردن آن ها رعایت کنیم. برای ست کردن لباس فرم اداری در زمستان بهتر است تکه‌های اصلی و بزرگ لباس های شما تشکیل شده از رنگ های زمینه و خنثی باشد. بدین ترتیب دستتان برای ست کردن لباس فرم اداری باز تر بوده و پوشش بهتری خواهید داشت.
مثال: داشتن یک پالتوی کرم یا مشکی می تواند گزینه های زیادی را برای شما در انتخاب شلوار،  شال  و حتی کفش مناسب محیط کار ایجاد کند.

چه مانتویی مناسب محیط کار اداری است؟

با توجه به قد و هیکل و نوع اندام خود بهتر است مانتویی را انتخاب کنید که کاملا اندازه شما باشد. به جز در مواقعی که مانتوی لباس فرم اداری، فرم اور سایز داشته باشد. در غیر این صورت با بزرگ تر بودن سایز مانتو از اندازه ی عادی هیکل شما در مانتو گم شده و ظاهری نا مناسبی را ایجاد می کند. در هنگام ست کردن لباس فرم اداری توجه داشه باشید که جنس مانتو به گونه ای نباشد که چروک شده و نیاز به اتو پیدا کند. الیاف تشکیل دهنده ی پارچه ی مانتو نیز باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی از آن عبور کرده و در ساعات طولانی روز بو نگیرد .

شلوار مناسب لباس فرم اداری کدام  است؟

حتما در هنگام ست کردن لباس فرم اداری این سوال برایتان ایجاد شده است که پوشیدن کدام شلوار مناسب تر است؟ در این خصوص گزینه های مختلفی را پیش رو خواهید داشت که می توانید با توجه به محیط و شرایط کاری آن را انتخاب کنید. مواردی از قبیل:

  • شلوار پارچه ای با فرم خوب و قد مناسب
  • شلوار کتان
  • و شلوار جین

این ها به ترتیب مواردی هستند که می‌توانید به راحتی در هنگام ست کردن لباس فرم اداری از آن ها استفاده کنید و البته باید توجه داشت انتخاب شلوارجین با رنگ تیره تر انتخاب حرفه ای  تری برای محیط کار اداری خواهد بود.
لازم به ذکر است که در هنگام خرید و شلوار مناسب محیط اداری می‌توانید به جای انتخاب مانتوهایی با رنگ خنثی از این گزینه ی شلوار جین تیره در انتخاب ست لباس هایتان استفاده کنید.

نکات کلی در خصوص انتخاب شلوار مناسب:

  • ضروری است که قد شلوار متناسب با نوع فرم اندام شما باشد
  • شلوارهای دمپا، کوتاه یا خیلی راسته برای خانم های کوتاه قد و یا دارای پاهی پر اصلا انتخاب مناسبی نیست.

پیشنهادی مناسب تحت عنوان کپسول لباس هفتگی

شاید این اصلطاح کمی برایتان نا آشنا باشد. پس بهتر است قبل از هر چیزی با کپسول لباس هفتگی آشنا شوید. به طور خلاصه می توان گفت با ساخت کپسول لباس هفتگی برای خود کمدی از چند دست لباس را خواهید داشت که جنس خوب و مرغوبی داشته و زود دفرمه نمی شوند.

مزایای در نظر گرفتن کپسول لباس هفتگی به شرح زیر می باشد:

  • بسیاری از لباس هایتان با یکدیگر ست می شوند
  • این ست از لباس فرم اداری بسیار به شما می آید
  • در لباس راحت بوده و حس خوبی خواهید داشت
  • خوش تیپ تر به نظر می رسید
  • لباس هایتان با وجود چند بار پوشیدن تکراری نمی شوند

استفاده از این روش به شما کمک خواهد کرد تا هنگام رفتن به محیط کار دچار سر در گمی نشده و تنوع بسیار زیادی در ست کردن لباس فرم اداری ایجاد کنید. برای آشنا شدن با این روش در ادامه  چند ست مختلف برایتان معرفی خواهیم کرد.

  • ست جین سورمه ای تیره - مانتو جین

جین همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. از جین می توان برای ست های مختلف استفاده کرد که هیچ وقت هم دمده نمی شوند. پس بهتر است همیشه جین را در کمد لباس خود داشته باشید. با وجود یک شلوار جین می توان ست زیبا و شایسته ای را برای لباس فرم اداری ایجاد کرد.

  • ست جین خاکستری- مانتو اسپرت

این گزینه از جمله ست هایی است که متشکل از رنگ های خنثی می باشد. برای روح دادن به این ست می توان از شال و اکسسوری های رنگی استفاده کرد. در نتیجه استایلی زیبا در ست کردن لباس اداری به این شکل خواهید داشت.

  • جین روشن -مانتو لینن خنک کاغذی

این ست بسیار سبک و خنک می باشد. استفاده از این روش برای مواقعی که به مدت طولانی در محیط کار می باشید بسیار مناسب است.

ست شلوار مشکی (جین یا کتان)- مانتو مشکی

وجود شلوار مشکی یکی از موارد بسیار بسیار ضروری در کمد کپسول لباس هفتگی می باشد. وجود یک شلوار مشکی با فرم نیمه رسمی و اسپرتی که دارد، کار شما را بسیار راحت کرده است. چرا که می توان این شلوار را با بسیاری از مانتو ها ست کرد و لباس فرم اداری زیبایی را شکل داد.

نکاتی کلیدی پیرامون روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

برای پیدا کردن بهترین استایل زنانه در ست کردن لباس فرم اداری لازم است تا ابتدا جنس و کیفیت لباس های انتخابی خود را در نظر داشته باشید. مطمئن باشید که داشتن دو دست لباس با کیفیت و مرغوب از ده ها دست لباس بدون کیفیت و نامناسب بهتر می باشد و در هنگام ست کردن لباس فرم اداری درد سر کمتری خواهید داشت. عدم آگاهی در خصوص روش های ست کردن و انتخاب لباس می تواند علاوه بر ساختن ظاهری نا مناسب راحتی شما را نیز مختل کند. لذا تصمیم گرفتیم تا نکاتی کلی را در خصوص ست کردن لباس فرم اداری در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید انتخابی شکیل تر حرفه تر را تجربه کنید.

  • در صورت استفاده از تی شرت زیر مانتو به جای بلوز یا شومیز باید توجه کنید که لباستان کوتاه نباشد
  • استفاده از جین ها را در ست های روزانه خود قرار دهید
  • در مواقع استفاده از جین توجه داشته باشید تا حدود محیط کار اداری را رعایت کنید
  • استفاده از جین های تنگ و زاپ دار توصیه نمی شود
  • گنجاندن کفش های جلو باز در کنار کتانی های زنانه انتخاب مناسبی خواهد بود
  • در استفاده از اکسسوری ها و زیور آلات خلاق باشید اما توجه داشته باشید تا اصول کلی را زیر پا نگذارید
  • لباسی که می پوشید بیانگر هویت کاری شماست. پس در انتخاب آن نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید

لباس فرم اداری زنانه دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

لباس فرم اداری زنانه لباسی است که در جلسات رسمی و مهمی مانند جلسات اداری، سمینارهای کاری، کنفرانس‌های مختلف، سخنرانی ها، میهمانی‌های اداری و دیدارهای رسمی استفاده می شود. چنین لباسی دارای ویژگی های خاصی است تا بتوان آن را لباس فرم اداری زنانه دانست. ویژگی هایی از جمله:

  • در هیچ یک از مکان های رسمی با مانتوی تک ظاهر نشوید. چرا که مانتوی تک مناسب محیط های رسمی نبوده و بهتر است از مانتو و شلوار فرم اداری استفاده کنید
  • مانتو و شلوار فرم اداری بهتر است سرمه ای باشد. رنگ مشکی را در اولویت های بعد قرار دهید
  • تنها در شرایط خیلی خاص از مانتو شلوار مشکی استفاده کنید. مثلا مواقعی که به هیچ عنوان موفق به خریداری مانتو شلوار اداری سرمه ای نشده اید
  • در صورت تمایل به استفاده از لباس های فرم طرح دار، بهتر است لباس های خط داری را انتخاب کنید که خطوط آن بسیار نازک و ظریف هستند
  • لباس های طرح داری که جلب توجه می کنند ( مانند شلوار مشکی با خطوط درشت سفید و یا چهار خانه) یک فاجعه ی عظیم است
  • بهتر است لباس زیرین مانتوی اداریتان سفید یا آبی آسمانی خیلی کم رنگ و ساده باشد
  • در صورت استفاده ی زنان از کراوات، بهتر است رنگ هایی مانند قرمز و بنفش را انتخاب کنند
  • از کمربندی چرمی، ساده و مشکی به همراه سگک ساده استفاده کنید
  • شلوار انتخابی شما باید فاقد هر گونه چین و پلیسه باشد

قواعد مربوط به لباس رسمی اداری و ست کردن آن ویژه ی خانم ها:

به عنوان یک قاعده ی کلی می توان گفت در تمامی نقاط دنیا ست کردن لباس فرم اداری مناسب برای محل کار، دارای مدل کاملا مشخص و از پیش تعریف شده بوده است. در خصوصا ست کردن لباس فرم اداری لازم است بدانید هر چه محل کار رسمی تر باشد، نوع پوشش و لباس برای کارمندان و پرسنل آن محیط نیز رسمی تر یا به عبارتی فرمال تر می گردد.
مثال: ضروری است تا کارکنان  محیط های فضاهای رسمی مانند بانک ها یا سازمان های تجاری، با کت شلوار در آن محیط ها حضور پیدا کنند. در خصوص این قواعد مواردی حائز اهمیت می باشند که در ادامه به بررسی آن پرداخته شده است.

تمامی خانم ها هنگام ست کردن لباس فرم اداری باید توجه داشته باشند که:

  • در صورت عدم استفاده از مانتوی فرم اداری، در انتخاب شلوار دقت لازم را به خرج دهید. بهتر است یک شلوار پارچه ای خوش فرم را انتخاب کنید که دارای رنگ های طبیعی مانند مشکی، طوسی، قهوه ای و یا سرمه ای باشد
  • ضروری است که رنگ شلوار با رنگ مانتو یا کت اداری شما هم خوانی کامل داشه باشد
  • در صورتی که بلوز شما از زیر مانتو قابل مشاهده است، بهتر است شومیز یا بلوز ساده، سفید و آستین دار انتخاب کنید
  • کفش خود را ترجیحا پاشنه دار، جلو بسته و در رنگ هایی متناسب با رنگ لباس هایتان انتخاب کنید تا استایل بدون نقصی داشته باشید
  • تا حد امکان از پوشیدن کفش های جلو باز بپرهیزید
  • بهتر است از اکسسوری ها و زیور آلات ساده و ظریف استفاده کنید. مانند زیور آلاتی که در آن ها نگین های سبک و ظریف به کار رفته است

ست رسمی ـــ روزمره برای استایل اداری زنانه

اگر دوست دارید برای راحتی بیشتر در محیط کار و همچنین سهولت در ست کردن لباس فرم اداری راهی را بیابید،‌ می توانید از روش ست رسمی ــ روزمره استفاده کنید. در این صورت می توان به جای استفاده از مانتو و شلوار اداری ست از مانتو شلواری جداگانه اما متناسب محیط کار استفاده کرد. دیگر موارد ست رسمی ــ روز مره به شرح زیر است:

  • در صورتی که بلوز شما از زیر مانتو قابل مشاهده است، می توانید از شومیز یا بلوز طرح دار، راه راه یا چهارخانه با رنگ های روشن استفاده کنید
  • امکان استفاده از زیورآلات و اکسسوری های بزرگتر با طرح های خاص تر در این روش وجو دارد. (اما حواستان باشد در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده‌روی نکنید.)
  • استفاده از روسری و شال‌های مختلف به همراه طرح‌های ظریف و رنگی
  • استفاده از کفش‌های راحت‌ زنانه از جمله کفش تخت، کفش های لوفر یا پاشنه کوتاه پیشنهاد مناسبی هستند
  • رنگ کفش ها بهتر است مشکی، قرمز قهوه‌ای، طوسی و سرمه‌ای باشند. اما از رنگی هم می توان استفاده کرد

منبع: نگاهی به روش های ست کردن لباس فرم اداری زنانه

  • ۹۸/۰۶/۲۹
  • آژانس برندینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی