آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


پنجاه فرمان کلیدی برای موفقیت استارت‌آپ‌ها

در اینجا با پنجاه فرمان کلیدی که برای موفقیت استارت‌آپ‌ها لازم است بدانید را بیان کرده ایم.

واژه استارت‌آپ در سال‌های اخیر به دفعات در دنیای کسب‌وکار شنیده شده و از آن در تعریف کسب‌وکارهای نوین استفاده  می‌شود. استارت‌آپ‌ها معمولا راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات و چالش‌های نو مطرح می‌کنند. نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر، از استارت‌آپ به‌عنوان یک کسب‌وکار نوپا یاد می‌کند که راه‌حل جدیدی برای حل چالش‌های حل نشده ارائه می‌کند.

این در حالی است که هیچ تضمینی از طریق راه حل ارائه شده نیز وجود ندارد. در تحقیق وسیعی که دانشگاه کالیفرنیا از هزاران شرکت نوپا انجام داده، سعی شده به فرامین کلیدی برای اینکه یک کسب‌وکار نوپا بتواند باقی بماند دست پیدا کند؛ توصیه‌هایی که البته در هر کسب‌وکاری می‌تواند کارساز باشد.

کارآفرینی

پنجاه فرمان کلیدی به رهبری استارت‌آپ‌ها عبارت است از:

۱- بزرگ‌ترین حقیقت هر کسب‌وکاری این است که شما باید به آن عشق بورزید و شور و اشتیاق داشته باشید.

۲- اگر نمی‌توانید در باره کسب‌وکار خود شور و اشتیاق داشته باشید، حداقل در رابطه با دلیل راه‌اندازی آن مشتاق باشید. کار شما باید از نظر خودتان مهم و معنی‌دار باشد.

۳- باید اطراف خود را از افراد موفق و توانمند پر کنید. آن موقع است که شاهد پیامدهای مثبت در کسب‌وکار خود می‌شوید.

۴- اگر تمرکز خود و تیم رهبری کسب‌وکارتان را صرف استفاده از استعدادهایتان کنید و کارهایی را دنبال کنید و انجام دهید که در آن مهارت دارید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

۵- سعی کنید در برخورد با نقاط ضعف سازمانتان خیلی با وسواس عمل نکنید؛ زیرا همه زمان شما صرف آن می‌شود. تقسیم تمرکز شما باید به صورتی باشد که از نقاط قوت خود نیز بتوانید استفاده کنید‌.

۶- تمرین و سعی کردن و سماجت در انجام کارها تنها راه درست برای خوب کار کردن و یادگیری مهارت‌های جدید است و باید در این مسیر از خود صبوری نشان دهید و به فرهنگ سازمانتان هم انتقال دهید‌.

۷- تنها راه به‌روز ماندن یادگیری مداوم است. به دانسته‌های خود دلبسته نباشید، بلکه با یادگیری مداوم هر روز خود را روزآمد کنید‌.

۸- یادگیری مهارت‌های جدید کسب‌وکار به معنی تازه‌کار بودن شما در آن زمینه است و باید ضمن اینکه خود را یک تازه کار با ذهن یادگیرنده می‌دانید، امکان بروز اشتباه را هم در نظر داشته باشید و با بروز اشتباه به جای تمرکز روی چرایی و چگونگی آن به دنبال انجام کار درست و بی‌عیب باشید.

۹- هرچه در ارتکاب به اشتباهات در کارهای نو راحت‌تر و با سعه صدر بیشتری برخورد کنید یادگیری موارد جدید برای شما و سازمانتان به راحتی اتفاق می‌افتد‌.

۱۰- اگر احساس می‌کنید فرآیندی از مجموعه کارهای شما نیاز به تغییر دارد، اولین کسی باشید که آن تغییر را مدیریت و پشتیبانی کنید‌.

۱۱- در هر زمینه‌ای ابتدا از کارهای کوچک شروع کنید و سپس اوج بگیرید، فراموش نکنید برای اوج گرفتن نیاز به طی مسیر و ایجاد شرایط پرواز است‌.

۱۲- ابتدا میوه‌های رسیده و در دسترس را بچینید تا ضمن بزرگ شدن به بلندپروازی لازم برسید. از کارهایی که شفافیت آن مشهود است شروع کنید تا به کارهای پیچیده برسید‌.

۱۳- سعی کنید همیشه رو به جلو حرکت کنید. از جنبه‌های فنی تا مهارت‌های رهبری و حتی شیوه‌های ارتباطی روزبه‌روز خود را غنی‌تر کنید‌.

۱۴- سخت‌ترین درس کسب‌وکار برای یادگیری این است که بیاموزید چه زمانی باید راهتان را ادامه دهید و چه زمانی از آن دست بکشید.

۱۵- اگر واقعا به آنچه انجام می‌دهید اعتقاد دارید و به پیامد مثبت آن بینش عمیقی پیدا کردید، خودتان را باور کنید و دست از تلاش و سماجت برندارید، حتی اگر تمام دنیا شما را دیوانه بنامند‌.

۱۶- تعریف فرد دیوانه این است که کاری را به روش‌های قبلی انجام دهد و انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشد. اگر نتیجه کارها خوب نیست روش‌های انجام را تغییر دهید تا نتایج متفاوتی را ملاحظه کنید‌.

۱۷- هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند موفق شود. باید سعی کنید تا تیم رهبری سازمانی با تنوع مهارت تشکیل بدهید تا بتوانید موفق شوید‌.

۱۸- اگر نیاز به کمک کسی یا سازمانی دارید، درخواست کمک کنید و زمان دریافت کمک، سپاسگزاری را به شکل برازنده‌ای انجام دهید‌.

۱۹- افراد و سازمان‌ها جهان را به شکل متفاوتی تجربه می‌کنند. دو نفر می‌توانند در یک جلسه شرکت کنند و با دریافت تاثیرات متفاوت از آن جلسه بیرون بیایند. با این موضوع نجنگید، بلکه از آن استفاده مثبت کنید‌.

۲۰- از تفاوت‌ها استقبال کنید. بهترین راه برای پوشش نقاط ضعف در سازمان این است که تیم‌هایی انتخاب کنید که تفاوت‌های کارکردی و مهارتی داشته باشند‌.

۲۱- شما مجبور نیستید کسی را به اجبار دوست داشته باشید یا به او فرصت‌های نامحدود بدهید. ریزش نیروهای نا کارآمد شاید به مراتب بیشتر از جذب افراد کارآمد تاثیرگذار باشد‌.

۲۲- سعی نکنید مدام به دیگران بگویید چه بکنند و چه نکنند و اجازه ندهید دیگران هم با شما همین رفتار را داشته باشند‌.

۲۳- همیشه افراد و سازمان‌هایی هستند که بهتر از شما و سازمانتان عمل کنند. پس بر دستاوردهای خودتان تمرکز کنید تا بهتر نتیجه بگیرید‌.

۲۴- در نظر داشته باشید که افراد و سازمان‌هایی هم هستند که نسبت به شما دستاوردهای کمتری دارند. نگذارید غرور کاذب از رشد شما بکاهد‌.

۲۵- همیشه همه منابع لازم در اختیار وجود ندارد و هیچ سازمانی منابع نامحدود ندارد. سعی کنید منابع خود را در اولویت‌های کارکردی خود هزینه کنید‌.

۲۶- کمبود منابع نباید بهانه کم‌کاری شما و سازمانتان شود تفاوت رهبری در همین لحظات مشخص می‌شود‌.

۲۷- خلاقیت و نوآوری مهارت‌هایی هستند که عنصر پویای سازمان شما هستند و باید مداوم آموخته و تمرین شود‌.

۲۸- در مراحل اولیه استارت‌آپ شاید مجبور شوید کلمه بله را زیاد به‌کار ببرید. مراقب باشید به بله گفتن عادت نکنید؛ چون باید در مواقعی هم با توجه به نوع پاسخ «نه» بگویید‌.

۲۹- باز خورد و نقد از خود و سازمانتان را فراموش نکنید و از نقد دیگران هراسناک نباشید، بلکه از آن به‌عنوان یک حقیقت شفادهنده استفاده کنید‌.

۳۰- اگر از شما به شکل غلو شده تعریف می‌کنند، امکان دارد نقاط ضعف شما پوشیده شود. بیشتر این تعاریف را که با کارکرد شما برابری ندارد نپذیرید، بلکه به درستی این تعاریف بیشتر مواقع شک کنید‌.

۳۱- اجازه ندهید نظر دیگران چه خوب چه بد بر شما تاثیر آنی بگذارد. پس از هر اظهار نظری به دنبال حقیقت آن نظر باشید‌.

۳۲- وقتی مسوولیت انتقاد به شما واگذار شده است، در رابطه با فرآیندهای کار صحبت کنید و از نقد شخص و شخصیت افراد پرهیز کنید‌.

۳۳- بزرگ فکر کنید و رویاهای بزرگ داشته باشید؛ در غیر این صورت مجبور خواهید بود با حداقل‌ها پیش روید و با کوچک‌ترین نوسانی مجبور به خروج شوید‌.

۳۴- با رویای خود همانند یک نقشه راه برخورد کنید. هرچند قرار نیست فوری به رویاهای خود برسید؛ اما تنها راه رسیدن به آن این است که قدم‌های سریع و بیشتری به سمتش بردارید‌.

۳۵- در بیشتر مواقع شما بیشتر نه می‌شنوید تا بله. قرار نیست دیگران کار شما را انجام دهند و تصمیم بگیرند. شما هستید که باید تصمیم بگیرید‌.

۳۶- وقتی به نتایج موفقیت‌آمیزی می‌رسید، به شما فشار مضاعفی خواهد آمد که بیشتر و سریع‌تر کار کنید. سعی کنید فشارهای ناشی از چنین شرایطی را مدیریت کنید‌.

۳۷- اگر برای موفقیت فقط یک راز وجود داشته باشد آن راز چیزی جز طرح برنامه‌های خود با دیگر همکاران و مدیران نیست. به هر طریق ممکن سعی کنید با در میان گذاشتن و همفکری کارها را پیش ببرید‌.

۳۸- شبکه کاری خود را رشد و گسترش دهید. تلاش کنید با افراد جدید ملاقات کنید‌.

۳۹- مهم نیست که شرکت شما چه نوع فناوری یا خدمتی را انجام می‌دهد. سعی کنید افراد سازمانتان را ارتقا دهید تا بتوانید به آینده امیدوار باشید‌.

۴۰- مهم نیست چقدر به موفقیت رسیده‌اید. امکان دارد باز شکست را تجربه کنید‌.

۴۱- شکست همیشه چیز بدی نیست برخی مواقع بخشی از دلایل رسیدن به موفقیت‌های جدید است.

۴۲- ریسک کنید؛ اما مراقب ریسک‌های بی‌پروا باشید‌.

۴۳- انتظار شکست را نکشید؛ ولی برای آن برنامه داشته باشید. بهترین راه برای همیشه برنده شدن در رقابت‌های بزرگ این است که برای مواقع شکست برنامه‌های جایگزین داشته باشید‌.

۴۴- برخی مواقع مجبور می‌شوید بی‌پروا عمل کنید و به‌راحتی بر سر آنچه که در چشم‌انداز خود می‌بینید ریسک کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند به شما در چنین موارد بسیار حساس کمک کند. زمانی‌که به قدر کافی احساس قدرت می‌کنید چنین ریسک‌هایی را انجام دهید‌.

۴۵- به رقبا توجه کنید و به جای آنکه آنها را نادیده بگیرید، در طرح کسب‌وکارتان به آنها بپردازید.

۴۶- یکی از راه‌های موفقیت این است که بتوانید در بیشتر مواقع «بله» بگویید‌. برای گفتن بله خط قرمزهای خود را در نظر بگیرید.

۴۷- داشتن ایده اگرچه مهم است، اما به تنهایی نمی‌تواند یک استارت‌آپ را موفق کند. توجه داشته باشید سازگاری ایده با تیم و نحوه اجرایی کردن آن ایده موثرتر از خود ایده است.

۴۸- رسیدن به آنچه می‌خواهید به معنای خوشبختی نیست. خوشبختی به معنی رضایتمندی از چیزی است که در اختیار دارید‌.

۴۹- روی مواردی که می‌خواهید اتفاق بیفتد تمرکز کنید، نه روی مواردی که نمی‌خواهید اتفاق بیفتد‌.

۵۰- اگر واقعا می‌خواهید که جهان را تغییر دهید باید قدرت نفوذ داشته باشید و از آن نفوذ برای تغییر سهم خودتان سود ببرید. این کار را آشکارا انجام دهید و سعی کنید الگو باشید‌.


منبع: پرتال کارآفرینی

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز

 

کارآفرینی


  • چگونه مغز خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پرورش دهیم؟
  • تصورات اشتباه در مورد کارآفرینی
  • ۵ کلید موفقیت کارآفرینی در سال جدید
  • برای جذب سرمایه گذار باید تمایلات آنها را بشناسید
  • راه هایی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق
  • روش هایی برای شناسایی و استخدام رهبر کارآفرینی واقعی
  • راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا
  • عادت تنبلی چه مشکلاتی را برای یک کارآفرین به وجود می آورد؟
  • اشتباهات کارآفرینان در استخدام کارمندان IT
  • برای کارآفرینی باید چه انتظاراتی از خود داشته باشید؟
  • کارآفرینی موفق نیازمند به داشتن خواب خوب است!
  • چهار روش مفید برای توسعه کسب و کار در سطح جهانی
  • این تصورات رایج درباره کارآفرینی اشتباه است
  • به عنوان یک مدیر کارآفرینی به کسب و کار خود علاقه داشته باشید
  • مهمترین ویژگی های یک کارآفرینی اجتماعی
  • عوامل موفقیت و شادابی در کارآفرینی از دید ریچارد برانسون مشهور
  • به عنوان یک کارآفرین رئیس خودتان هستید یا اسیر کارتان؟
  • آشنایی با استراتژی های مهم در مذاکرات و بستن معاملات
  • ۹ عامل که باعث انصراف کارآفرینان از کسب و کار میشود
  • کارآفرینی اجتماعی را بهتر بشناسیم

 

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

کارآفرینی مزایای وسوسه انگیزی دارد که می تواند آرزوی خیلی ها باشد. قبل از شروع کردن کار، باید ایده ای داشته باشید.  سپس نوع کسب و کارتان را مشخص کنید و با توجه به توانایی و قابلیت های تان مدل کسب و کاری که مناسب است را انتخاب کرده و کارآفرین شوید. در زیر مراحل انتخاب نوع کسب و کار به طور جامع آورده شده است:

ایجاد ایده

  • علایق تان را لیست کنید

نکته ی کلیدی در ایجاد کسب و کار این است که کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید. اولین قدم نوشتن لیستی از علایق تان است. برای مثال می توانید از کارهایی که دوست دارید در تعطیلات آخر هفته انجام دهید شروع کنید. آیا اهل کتاب خواندن هستید؟ ورزش یا کوهنوردی می کنید؟

یک قدم به عقب برگردید. در گذشته به چه کارهایی علاقه داشته اید؟ شاید هنوز هم به بافتنی، شعر و نویسندگی و … علاقه دارید.

  • مهارت های تان را لیست کنید

 
کارآفرینی
 

پس از اینکه علایق تان مشخص شد نوبت به لیست کردن مهارت ها و توانایی های تان می رسد. افراد زیادی مانند جان استوارت که فوتبالیست حرفه ای بوده وجود دارند که مهارت های شان متفاوت از رشته ی درسی یا کاری شان است. شما چطور؟ آیا مهارتی دارید که بتوان از آن یک مدل کسب و کار درست کرد؟

علاوه بر آن لیستی از مهارت های انتزاعی تان نیز فراهم آورید. برای مثال ممکن است شما در حل مشکلات خوب باشید، روابط اجتماعی خوبی برقرار کنید یا در بحران ها خونسردی خود را حفظ کنید.

  • به دنبال چیزی بگردید که در بازار وجود ندارد

موفق ترین کسب و کارها آنهایی هستند که نقوص یا کاستی های موجود در بازار را رفع می کنند. به دنبال مشکلی باشید که مردم را کلافه کرده یا راهی برای راحت تر کردن زندگی مردم.

لیستی از محصولات یا خدماتی بنویسید که برای شما مفید است اما وجود ندارد. برای یافتن این موارد می توانید در زندگی خود جستجو کنید. آیا محصول یا خدماتی وجود دارد که راحتی را به آشپزخانه، رانندگی و … شما بیاورد؟ آیا همیشه آرزوی وجود دستگاهی را می کردید که وجود ندارد؟

این فرایند ممکن است روزها از شما وقت بگیرد.

  • به دنبال الهامات باشید

اکثر ایده های موفقیت آمیز ناگهانی به ذهن کارآفرینان برجسته رسیده است. مثلا نت فلیکس زمانی ایجاد شد که رید هستینگز (مدیرعامل) برای دیر تحویل دادن فیلمی به ویدئو کلوب اجاره فیلم، ۴۰ دلار جریمه شد. او از این اتفاق ناراحت شد و به این فکر افتاد که یک شرکت آنلاین فیلم کرایه ای به راه بیاندازد که هر ماه هزینه ای را گرفته و کاربران هر چه می خواهند در ماه فیلم ببینند.

شما نیز به جهان اطراف تان بنگرید. سعی کنید زندگی خود و دیگران را بهبود دهید. هیستینگز هرگز به این فکر نکرد که ایده اش چقدر پول ساز شود اما به خوبی می دانست زندگی مردم را راحت تر می کند.

مبانی را لحاظ کنید

  • خودشناسی

کارآفرینی
 

در شغل کنونی تان آیا شما فردی هستید که پشت میز نشسته و کارها را هماهنگ می کند یا فردی که روی صحنه کارها را مدیریت کرده و به خوبی با دیگران تعامل می کند؟

کارتان چه ویژگی دارد که علاقه ی شما را به خود جلب کرده است؟ افرادی که به کارشان علاقه دارند بسیار موفق تر از دیگران می شوند. آیا به برپایی همایش ها و مدیریت افراد علاقه مندید؟ یا ترجیح می دهید کارهای اداری را در آرامش انجام دهید؟

راه دیگر خودشناسی این است که خود را از چشم دیگران ببینید. از افرادی که مورد اعتمادتان هستند بخواهید نقاط قوت و ضعف تان را به شما بگویند.

  • چقدر می توانید به کسب و کارتان متعهد باشید؟

آیا به دنبال کاری هستید که در کنار شغل روزانه تان جریان داشته باشد و درآمد بیشتری نسبت به قبل کسب کنید؟ یا کاری که کاملا جایگزین کار روزانه تان شود؟ کسب و کار خاص خودتان قطعا زمان بیشتری از شما را خواهد گرفت.

  • آموزش ببینید

اگر به کسب و کاری علاقه دارید که دانش آن را ندارید حتما دوره ی آموزشی آن را شرکت کنید. حتی اگر دانش آن را دارید، شرکت در چند کلاس و کسب تجربه ی دیگران چیزی از شما کم نمی کند.

تعیین مدل کسب و کار

  • مالکیت یگانه

این نوع ساده ترین مدل کسب و کار است. در مالکیت یگانه، مدیرعامل شما هستید و همه ی سودها و ضررها به پای شما نوشته می شود. اولین مزیت مدل مالکیت یگانه این است که کنترل شرکت به عهده ی خود فرد است و از آنجاییکه شخصی برای این کاراستخدام نمی شود همه ی حقوق آن به مدیرعامل داده می شود، پس روشی ارزان و پر سود است.

از معایب این مدل می توان به این مورد اشاره کرد که بار سنگین همه ی مسئولیت ها به گردن یک نفر می افتد.

  • شراکت

اگر از پذیرفتن بار مسئولیت به تنهایی هراس دارید، شریکی برای خود انتخاب کنید. با این کار درآمدزایی نیز آسان تر می شود.

در شرکت تضامنی مسئولیت کار به عهده ی شما و شریک تجاری تان است. البته در یکی از انواع این شراکت، می توان مسئولیت بیشتر را متوجه یکی از شرکا کرد. این روش بسیار ارزان است زیرا مسئولیت ها تقسیم شده و شما می توانید کسی را برای شراکت انتخاب کنید که مکمل تان باشد. از معایب این نوع می توان به عدم تفاهم میان دو شریک و تقسیم شدن سود اشاره کرد.

  • ابرشرکت

شرکت زدن فرآیند پیچیده ای است اما بار مسئولیت شما را کمتر می کند. از طرف دیگر کار به وجود شما وابسته نیست و شما را محدود نمی کند. از معایب می توان به قوانین سختی که برای شرکت ها و ابرشرکت ها قرار داده شده اشاره کرد.

انتخاب نوع کسب وکار

  • خرید حق امتیاز

 
کارآفرینی
 

آسان ترین راه برای شروع کسب و کار می تواند خرید حق امتیاز شرکت های معروف باشد. مثلا مک دونالد این امتیاز را به راحتی به خواهان این شرکت می دهد.

قبل از خرید حق امتیاز تحقیق کنید که آیا محلی که می خواهید در آنجا کار کنید به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید نیاز دارد یا خیر؟

باید بدانید که آزادی شما در این نوع بسیار کم است. طراحی، قیمت ها، اصول کار و همه ی جوانب کار باید به نظر صاحب برند باشد.

قرارداد خرید حق امتیاز را به دقت بخوانید. معمولا این قراردادها بیشتر به نفع مالک برند است تا شما.

  • کسب و کار آنلاین

این نوع کسب و کار خلاقیت و ساعات کار بیشتری از شما را می طلبد. برای شروع باید طراحی وبسایت بدانید، دامین انتخاب کنید، بازاریابی و تبلیغ کنید.

  • خرده فروشی

در این نوع شما محصولاتی را به مردم می فروشید یا خدماتی را ارئه می دهید. از آنجاییکه اکثر فروشگاه ها آنلاین کار می کنند، خرده فروشی رو به کاهش است. البته از این نوع می توان برای کالاهایی که نیاز به امتحان کردن دارند مانند کفش و لباس استفاده کرد. از معایب آن می توان به این اشاره کرد که جریان یافتن کار به وجود شما بستگی دارد.

منبع:  پرتال کارآفرینی

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

نظر اکثر صاحبان کسب و کار این است که کسب و کار پرچالش ترین، لذت بخش ترین و ارزشمندترین (از همه نظر) انتخاب زندگی یک کارآفرین است. پشتکار و صبر از ویژگی های ضروری یک کارآفرین است. اما برای موفقیت در این کار، به هیچ چیز ذاتی نیاز  ندارید، بلکه می توانید با بهبود دادن شخصیت خود از بهترین کارآفرینان شوید. در زیر نکاتی به عنوان راهنمایی برای شما آورده شده است:

ایجاد طرز تفکر درست

  • کاری را بکنید که به آن علاقه دارید

راه هایی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

زمانی کسب و کار خود را به راه بیاندازید که بر پایه ی علایق شما باشد. حتی اگر کار پر سودی پیدا کردید که دوستش نداشتید پا در آن راه نگذارید. مثلا اگر زمانی در کافی شاپ مشغول به کار بوده و به طور حرفه ای قهوه درست می کردید، چون هم علم کار را دارید هم در این زمینه کار کرده اید می توانید کافی شاپی برای خود باز کنید.

  • ابتدا هدف تان را مشخص کنید

با اینکه کسب و کار درآمد خوبی دارد اما هیچ کدام از کارآفرینان موفق به هدف پول، کاری را به راه نمی اندازند. بلکه برای شروع کار باید هدف خاصی داشته باشید. این هدف باید چیزی فراتر از پول باشد. مثلا ایجاد شغل، حل کردن مشکل مردم، دنبال کردن علاقه ی خودتان.

مثال قبل را به یاد بیاورد. هدف شما از به راه انداختن کافی شاپ تان می تواند درست کردن بهترین قهوه برای مردمی باشد که هر روز به سراغ شما می آیند یا ایجاد محلی آرام و مناسب برای مردم که ساعتی را در آنجا بگذرانند.

  • مشتری تان را بشناسید

قبل از شروع، در مورد مشتری و بازار کار تحقیق کنید. ببینید مردم به چه چیزی نیاز دائم دارند، همان را فراهم کنید.

در مورد مثال گفته شده از خود بپرسید: مشتری های من چه کسانی هستند؟ کسانی که می توانند ۱۰ دقیقه صبر کنند تا قهوه شان آماده شود؟ یا کارمندانی هستند که برای لحظه ای توقف می کنند تا قهوه شان را با خود ببرند؟

فهم درست از مشتری به خدمت درست شما به آنها کمک می کند.

  • به جای مقصد به قدم اول فکر کنید

باید طرح تان متناسب با بودجه ی کمی باشد که برای شروع کار کنار گذاشته اید. شرکت های بزرگ، با دستگاه ها و ماشین های غول پیکر کار خود را شروع نکرده اند بلکه قدم به قدم رشد یافتند.

فرض کنید در مثال یاد شده، هدف نهایی شما این است که دانه های قهوه را خودتان وارد کرده، آماده و با برند خاص خودتان به دست مشتری بدهید. بهتر است به جای پیدا کردن سرمایه گذار و خریدن همه ی تجهیزات لازم، ابتدا یک کافی شاپ کوچک ایجاد کنید، سپس دانه های قهوه را وارد کنید و نهایتا برند خاص خودتان را بسازید.

  • شبکه حمایتی ایجاد کنید

راه هایی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

در انجمن هایی حضور پیدا کنید که مشابه با زمینه ی کاری شما هستند و با افرادی رابطه برقرار کنید که دانش شان از شما بیشتر است و می توانند ایده های خوبی به شما بدهند. حتی می توانید برای دست یافتن به اطلاعات از اینترنت استفاده کنید فقط مواظب باشید از منبع قابل اطمینانی این اطلاعات را دریافت کنید.

  • مشاور خوبی پیدا کنید

بهترین مشاور کسی است که خودش این راه را رفته و موفق شده باشد. چنین مشاوری می تواند در همه ی کارها از مدیریت کارمندان گرفته تا نحوه ی دادن مالیات و حسابداری به شما کمک کند.

در مثال گفته شده کسی که قبلا کافی شاپ داشته برای مشورت دادن عالی است اما به این معنی نیست که یک رستوران دار نتواند کمک کند.

اداره کردن کسب و کار

  • تنها به هدف اولیه تان فکر کنید

اجازه ندهید ایده های زیادی در کار مانع از موفقیت تان در ایده ی اول شود. بهتر است در یک زمینه موفق باشید تا اینکه در ۵ زمینه فعالیت کنید اما در هیچ کدامشان موفق نباشید.

در مثال مذکور، اگر کافی شاپ دیگری در همان محله ی شما انواع جدیدی از قهوه یا لاته ها را آورده، هرگز در ابتدای کار این ایده ها را اضافه نکنید هرچند بتوان پول خوبی از آن بدست آورد. این کار تمرکز شما را به هم می زند و ممکن است کیفیت قهوه تان نیز پایین بیاید.

  • به جای سود به جریان پول فکر کنید

به هنگام شروع اصلا نباید به سود دهی فکر کنید. در سال های اول بر جریان یافتن پول تمرکز کنید نه سود. خیلی از کسب و کارهای کوچکی که به سود دهی فکر کردند بعد از چند سال درب مغازه را بسته و ورشکست شدند.

  • جزئیات را با دقت ثبت کنید

برای موفق شدن باید همه ی مخارج کارتان را از ابتدا یادداشت کنید. با ثبت همه ی مخارج و درآمدتان (اینکه پول تان از کجا آمده و در کجا خرج شده) قبل از اینکه مشکل مالی به وجود بیاید جلو آن گرفته می شود. نیز می توانید بفهمید چه جاهایی مخارج اضافی دارید که باید حذف شوند.

در مثال ما، باید میزان قهوه ی آورده و فروخته شده در ماه و هزینه ای که برای آن پرداخت شده و یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند که اگر قیمت قهوه زیاد شده باشد به خوبی متوجه آن شوید و در صورت لزوم قیمت قهوه را افزایش دهید.

  • هزینه های اضافی را کم کنید

راه هایی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

از هر جایی که می توانید هزینه های اضافی را کم کنید. مثلا با تامین کننده ی مواد صحبت کنید تا مواد اولیه را با قیمت مناسب تری به شما دهد. یا به جای آگهی تبلیغات در روزنامه، تراکت پخش کنید. تنها زمانی پول خرج کنید که مجبورید.

در مثال گفته شده می توانید از دستگاه های قهوه ساز دست دوم استفاده کنید یا همه ی ظرف های یکبار مصرف را از یک مکان خریداری کنید تا هزینه ی آن کمتر شود.

  • زنجیره تامین مواد را به دقت بررسی کنید

هزینه ها و سود شما وابسته به زنجیره ی تامین موادتان است. با ایجاد رابطه ی خوب با افرادی که این مواد را برای شما تامین می کنند می توانید علاوه بر جذب اعتبار، سود زیادی نیز بدست بیاورید. با بررسی این زنجیره می توانید ببینید چه موادی را نباید بخرید یا کمتر بخرید.

  • شریک پبدا کنید

یک شریک می تواند در رشد کار شما موثر باشد. این شریک می تواند تامین کننده ی مواد اولیه، تاجر یا هر صاحب کسب و کار دیگری باشد. اگر بتوانید با شرکت های دیگر شریک شوید هم هزینه ی تبلیغات تان پایین می آید هم بارازتان را رشد و گسترش می دهد. البته همه ی این شرایط ایده آل به شریک تان بستگی دارد.

برای مثال اگر با تامین کننده ی مواد شریک شوید می توانید مواد را با تخفیف بیشتری تهیه کنید یا اگر شریک شما شیرینی فروشی باشد می تواند شما را به مشتری هایش معرفی کند.

  • بدهی تان را به موقع پرداخت کنید

شریک پیدا کنید

به هنگام شروع کار تا می توانید وام نگیرید. باید کسب و کارتان به سطح پایداری برسد تا با اطمینان خاطر بیشتری زیر بار بدهی بروید. پرداخت بدهی باید در اولویت کارها باشد زیرا اعتبارتان در گرو آن است.

مثلا اگر ۲۰ هزار دلار وام گرفته اید تا زمانیکه آن را پرداخت نکرده اید به فکر گسترش کار نباشید.

رشد کسب و کار

  • کسب و کارتان را بهبود دهید

در حضور سرمایه گذاران سخنرانی درباره ی اهداف و خدمات/محصولات بدهید تا بتوانید نظر آنها را به خود جلب کنید.

در مثال بالا، توضیح کاری که می کنید (فروختن قهوه)، خدمات (نوشیدنی هایی که می فروشید)، چیزی که شما را خاص می کند (مثلا قهوه ای که ارائه می دهید خاص باشد) و هدف تان (گسترش کار، افزودن محصولات جدید) لازم است.

  • برای خدمات خوب تان اعتبار کسب کنید

اگر کارتان را به خوبی انجام دهید هم مشتری ها مکررا به کافی شاپ تان می آیند هم خدمات خوبتان را به همه می گویند و باعث می شود آوازه تان به همه جا برسد. به هر مشتری به چشم کارت موفقیت یا شکست تان نگاه کنید. رفتار تان با هر مشتری باید به یک نحو باشد و همیشه همان رفتار تکرار شود.

مثلا در کافی شاپ باقی مانده ی سوخته ی قهوه را دور بریزید تا کیفیت قهوه تان پایین نیاید.

  • مراقب رقیبان باشید

باید به دقت مراقب رقیبان تان باشید مخصوصا در آغاز کار. ممکن است آنها ایده هایی را به کار بگیرند که با آزمون و خطای زیادی به آن رسیده باشند، به جای اینکه شما نیز آن راه را بروید می توانید نتیجه ی کار آنها را اجرا کنید و از آنها عقب نمانید.

یکی از کارهایی که در این زمینه انجام می شود این است که سیاست قیمت گذاری رقیب تان را بررسی کنید. مثلا خیلی آسان تر است که در کافی شاپ قیمت های آزمایش شده توسط رقبا را بگذارید تا اینکه خودتان بخواهید با آزمون و خطا به قیمت درستی برسید.

  • همیشه به دنبال فرصت های رشد بگردید

به محض اینکه پایه و اساس کارتان بنا شد، به دنبال رشد کارتان باشید. مثلا افزایش تنوع نوشیدنی ها، باز کردن یک مکان جدید یا انتقال به یک جای بزرگ تر.

  • چندین منبع سرمایه گذاری داشته باشید

فرض کنید مشتری برای یک مورد خاص به کافی شاپ شما می آید اما برای خرید چیز دیگری به مغازه ی دیگری می رود. ببینید مشتری های تان به چه چیزهایی نیاز دارند و آنها را فراهم کنید تا منابع متفاوتی از درآمد داشته باشید.

منبع : پرتال کارآفرینی

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

 


راه اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز

 راه اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز


تعریف استارتاپ و مفهوم استارتاپ در ایران

تحولات مهم استارتاپ ها در سال ۲۰۱۷

تحولات محیط کار در استارتاپ های سال ۲۰۱۷

عواقب دست کم گرفتن منابع انسانی برای استارتاپ ها

استارتاپ ها چهره جدیدی از کسب و کار

نقش استارتاپ ها به عنوان سربازان جنگ اقتصادی

دلیل اصلی شکست خوردن استارتاپ های امروزی

آیا زمان آن رسیده است که استارتاپ خود را شروع کنید؟

ایده هایی برای کاهش مخارج استارتاپ ها

کارآفرینی اجتماعی را بهتر بشناسیم

راه هایی برای مقابله با افسردگی مدیران استارتاپ ها

عوامل شکست کارآفرینان موفق

ده منبع مهم برای جذب سرمایه در استارتاپ ها

چند روش ساده برای راه اندازی استارتاپ موفق

شتاب دهنده های رشد استارتاپ های ایرانی

نکات مهمی برای راه اندازی یک استارتاپ موفق

چگونه رهبر کارآفرینی واقعی را شناسایی و استخدام کنیم؟

۹ عامل که باعث انصراف کارآفرینان از کسب و کار میشود

ضرورت توجه به برگزاری استارتاپ ها

 

 

 

  • آژانس برندینگ