آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از تصمیم‌های مهمی که در طی آماده شدن برای تحصیلات تکمیلی با آن مواجه می شوید، چگونگی تأمین هزینه‌های تحصیل است. اطلاعات راجع به کمک هزینه‌های مالی، خیلی زود به شما داده خواهد شد. حتی ممکن است این اطلاعات در نامه ی اعلام پذیرشتان گنجانده شود. در ادامه پنج راهکار کلیدی برای گرفتن بورسیه تحصیلی و کمک مالی مورد نیازتان برای تحصیلات تکمیلی ذکر می کنیم.

۱. تمامی مدارک کمک هزینه ی دانشجویی و فرم‌های وام را در صورت واجد شرایط بودن پر کنید. به مانند قسمت‌های دیگر درخواستتان، این مورد هم باید به درستی و سر وقت انجام شود. متاسفانه بعضی دانشجویان کمک هزینه را از دست می دهند به علت آنکه سر وقت اپلای نکرده اند، مراحل را به درستی طی نکرده اند یا اشتباهی مرتکب شده اند. اگر طی یک یا دو هفته پس از پذیرش، اطلاعات راجع به کمک هزینه را دریافت نکردید، با دفتر مربوطه تماس بگیرید.
۲. برای یک سری مذاکرات با حسن نیت در مورد پیشنهادات کمک هزینه‌ای که دریافت می کنید، آماده باشید. تعداد زیادی از دانشجویان در این مورد راه را اشتباه می روند. آن‌ها با اساتید و مسئولین دانشگاه تماس می گیرند و مثلا می گویند: "من همین الان یک پیشنهاد کمک هزینه از طرف شما دریافت کردم. یک دانشگاه دیگر به من دو برابر پیشنهاد داده! شما با همان مقدار یا بیشتر موافقت می کنید؟" این راه برخورد با مسائل نیست.
می توانید از طریق تماس با کسی که نامه ی پذیرش شما را امضا کرده، در مورد پیشنهاد‌ها مذاکره کنید. با تشکر کردن از وی بابت پذیرش و بابت کمک سخاوتمندانه ی دانشکده شروع کنید. این کار به نظر ساده می آید ولی با این کار راهی طولانی را طی می کنید. اجازه بدهید بدانند که پیشنهادات دیگری هم دارید (که آن‌ها انتظار همین را هم دارند) اما اشاره‌ای به مبلغ پیشنهادات دیگرتان نکنید مگر آنکه از شما سئوال شود.
در آخر سئوال کنید که آیا دانشکده خط مشی‌ای مبنی بر ارزیابی مجدد بسته ی کمک هزینه دارد. پاسخ به این سئوال معمولا مثبت است. سپس بپرسید: "ممکن است که پیشنهاد مرا جهت ارزیابی مجدد بررسی کنید و آیا می توانم برای کمک به این موضوع، اطلاعاتی ارائه کنم؟".

تقاضای شما ممکن است منجر به کسب بودجه ی اضافی نشود، اما به شکل مثبت تری به ارزیابی مجدد بسته ی کمک هزینه ی اعطایی به شما برخورد خواهد شد.



۳. پس از ثبت نام در دانشگاه از درخواست کمک و مساعدت غافل نشوید. کمک هزینه‌های تحصیلات تکمیلی در طول سال تحصیلی هم ارائه می شود. مهم این است که بدانید چه موقع در مورد آن پرس و جو کنید.
بهترین زمان برای تحقیق در مورد آنکه آیا کمک هزینه‌های مورد نظر، دسترس پذیر شده است یا خیر، چند هفته مانده به امتحانات پایان ترم می باشد. به دفتر کمک‌های مالی بروید و جویا شوید که آیا کمک هزینه‌های اضافی قابل دسترس هستند یا خیر. اما به همین جا بسنده نکنید؛ به آن‌ها بفهمانید که شما برای ارائه ی هر نوع اطلاعات مورد نیاز که برای این کمک هزینه‌های اضافی لازم است، آماده اید.

۴. به دنبال دیگر منابع کمک هزینه‌های تحصیلی باشید. کشور‌های مختلفی‌ وجود دارند که کمک هزینه‌هایی‌ به صورت بورسیه تحصیلی برای جذب دانشجویان بین‌المللی ارائه میکنند؛ به عنوان نمونه، کشور آلمان بورس‌هایی‌ تحت عنوان DAAD به دانشجویان خارجی‌ ارائه می‌کند و یا دولت استرالیا بورس هایی تحت عنوان Endeavour Scholarships and Fellowships به دانشجویان ممتاز بین المللی اعطا می نماید. وب سایت آموزش و پرورش کشور مورد نظر خود را برای کمک هزینه ی تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی جست و جو کنید. می توانید جست و جوی مشابهی در وب سایت آموزش و پرورش کشور خودتان انجام دهید یا اگر به نوعی به یک سازمان مدنی و یا مذهبی وابسته هستید، تحقیق کنید آیا این سازمان‌ها نوعی کمک مالی به اعضا و یا وابستگان اعضا ارائه می دهند یا نه.

۵. درخواست تمدید زمان پرداخت ودیعه ی ثبت نام کنید. اگر نیاز به تمدید مهلت دارید، درخواست آن هیچ ایرادی ندارد. وجوه ثبت نام تقریبا همیشه غیر قابل استرداد می باشند و مقدار این وجوه نیز رو به افزایش است. بعضی مراکز آموزشی، هزینه ی چند صد دلاری مطالبه می کنند در حالی که بعضی دیگر چند هزار دلار شهریه تعیین می کنند.
دانشجویان پذیرفته شده توسط بورسیه تحصیلی که منتظرند تا از برنامه‌های دیگر یا در مورد کمک‌های مالی از طرف برنامه هایی که قبلا در آن‌هاا پذیرفته شده اند اطلاعات کسب کنند، باید درخواست تمدید پولِ پیش ثبت نام را در نظر داشته باشند. همچنین دانشجویانی که ممکن است تصمیم خودد را مبنی بر شروع تحصیلات تکمیلی در آن سال مورد بازبینی قرار دهند و یا درمورد به تعویق انداختن آن فکر می کنند، باید درخواست تمدید را در برنامه ی کار خود قرار دهند.
با دفتر پذیرش تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید چند هفته دیرتر وجه درخواستی را به حساب واریز کنید. اگر دلایل شما معتبر باشند، معمولا چند هفته ی اضافی به شما وقت می دهند. در صورتی‌ که با درخواست شما موافقت صورت بگیرد، مدت بیشتری زمان خواهید داشت تا از متضرر شدن در صورت انصراف از ثبت نام جلوگیری به عمل آورید.

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

تعمیر لوازم خانگی توسط خودمان یا متخصصین فنی؟

 

درست است که یخچال‌ها و فریزرها وظیفه نگهداری از موادغذایی و خوراکی‌های فاسدشدنی را برعهده دارند، اما خودشان هم نیازمند مراقبت و نگهداری هستند.

حتی یک روز ازکارافتادن این وسیله حیاتی خانه‌ها، باعث ایجاد دردسرهایی برای اعضای خانه می‌شود. فاسد شدن موادغذایی بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ از این‌رو عملکرد درست و دقیق یخچال و فریزر، یکی از ضرورت‌های هر خانه‌ای است. یادتان باشد هر وسیله برقی، عمری مفید دارد که ما معمولا به‌دلیل مراقبت و نگهداری نکردن از این وسایل، بسیار کمتر از عمر مفید از آنها استفاده می‌کنیم. یخچال و فریزر هم از این قاعده مستثنی نیست. شما با رعایت کردن یکسری نکات بسیار ساده می‌توانید از حداکثر عمر مفید این وسایل استفاده کنید و در ضمن به مشکل خرابی آنها هم برنخورید. در غیر این صورت نیاز به تعمیر یخچال فریزر پیدا خواهید کرد.

اینجا می‌توانید با نکات بیشتری درباره نحوه نگهداری یخچال آشنا شوید تا دیگر نیازی به تعمیر یخچال نداشته باشید.

جایگذاری کنید.

فضایی که در درب یخچال وجود دارد اغلب اوقات بی استفاده است. با مرتب سازی می توانید از این مکان هم استفاده کنید. درب یخچال محل مناسبی برای قرار دادن بطری های نوشیدنی می باشد. مواد غذایی لبنی باید در قسمت بالایی درب یخچال قرار گیرند زیرا که دما پایین تر و خنک تر است. از درب یخچال می توان برای گذاشتن ادویه جات و مواد فاسد شدنی نیز استفاده کرد. کشو ها برای نگهداری میوه ها و سبزیجات استفاده می شود. به خاطر داشته باشید هرگر این مواد غذایی را کنار هم ذخیره نکنید. در مدل های ساید بای ساید نیز این نکته را رعایت کنید تا کارتان به تعمیر ساید بای ساید  نرسد.


رپرتاژ خبری


خارج از دید خارج از ذهن

آیا تابحال به هنگام باز کردن درب یخچال بوی تند و زننده به مشامتان رسیده است؟ قطعا این بو از قسمت عقبی طبقه یا ته کشوی یخچال است. قسمت ها پایینی و عقبی یخچال نباید محل غذاهای تاریخ مصرف دار شود. مواد غذایی را با توجه به مصرف انها و مدت انقضای انها در یخچال به ترتیب اولویت بچینید تا بدانید چه مواد غذایی قابل استفاده ای دارید. برای بر طرف کردن بوی زننده و بد از رفع کننده بوی بد در یخچال استفاده کنید.


رپرتاژ خبری


دما را تنظیم کنید.

حالا که یخچال شما تمیز و تازه شده است با تنظیم کردن دمای یخچال از رشد باکتری ها جلوگیری کنید. درجه حرارت یخچال و فریزر باید زیر چهل درجه باشد تا ایمنی مواد غذایی حفظ شود. در غیر اینصورت میکرواورگانیسم های باکتریایی مانند سالمونلا در یخچال رشد میکنند و همچنین بیماری های منتقله از راه غذا به شما منتقل می شود. دمای چهل درجه یخچال سرعت رشد باکتری ها را کند می کند. با توجه به این که شما همیشه نمی توانید از دمای یخچال خود مطمئن شوید ( در یخچال های قدیمی) می توانید از دما سنج مخصوص برای تشخیص درجه دما استفاده کنید. (البته با تعمیر فریزر و یخچال خود میتوانید این مشکل را برطرف نمایید) باید به این نکته توجه کنید که بعضی از مواد غذایی به این دما احتیاج دارند و مابقی می توانندد  در بیرون از یخچال نیز نگهداری شوند.


  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

برند سازی سازمان با استفاده از المان های بصری سازمانی

برای هر یک از وجوه بصری برند که در داخل یا خارج سازمان استفاده می‌شوند طراحی ویژه‌ای انجام می‌شود.

این موارد از لباس فرم کارکنان مانند : مانتو اداری ، لباس فرم  ، مانتو هواپیمایی ، لباس فرم سازمانی و لوازم داخلی تا تابلوهای سازمانی و سردر مجموعه متفاوت هستند.

با توجه به توضیح بالا، میتوان ۸ کاربرد مهم المان های بصری سازمانی را به صورت زیر بیان کرد:

۱-     هر سازمان، شرکت، بنگاه اقتصادی و … نیازمند برنامه ای از پیش اندیشیده شده جهت ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبین خود است.
۲-    سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر سعی در خلق تصویری متمایز از خود در اذهان مشتریان و مخاطبین داشته و تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا اولین تصویر ذهنی مخاطبین از آنن گروه کالایی یا خدماتی را از آن خود نماید. آنچه مسلم است برند سازی، لازمه چنین هدفی است که باید بر اساس برنامه ای منظم و مدون بر حوزه های تولید وبازرگانی، اعمال گردد. این مفهوم را نباید با برندسازی اشتباه گرفت، در واقع ایجاد هویت بصری بخش از برنامه برندسازی است.
۳-    هویت بصری سازمانی، تصویری متحد و یکپارچه از سازمان ایجاد می کند. از نشانه( آرم) و اوراق اداری گرفته تا تابلوها، از بدنه خودروهای در اختیار، تا سبک و سیاق تبلیغات، از یکسانن سازی و استاندارد سازی لوگو، نشانه ها، رنگ ها، فونت ها گرفته تا هر چیزی که به آن سازمان مربوط می شود را شامل می شود و آگاهی نسبت به سازمان را افزایش می دهد.
۴-    هویت سازی بصری اقدامی مهم و خطیر است که با انجام دادن آن نام تجاری سازمان یا محصول آن، وجه، نمود و ارزش افزوده پیدا می کند. اگر این هویت به درستی طراحی و اجرا شود،، یادآور همیشگی و مستمر چهره سازمان بوده که در همه جا قابل رؤیت بوده و همه سهامداران، مشتریان و مخاطبان با دیدن آن خرسندانه به حرکت در آمده و وفاداری خود نسبت به برند را افزایش می دهند.

المان بصری سازمان

۵-    هویت سازی بصری برند، استاندارد نمودن یک برند در چارچوب قواعد و قوانینی گردآوری شده است که به صورت کتابچه ای تحت عنوان راهنمای هویت سازمانی (Corporate Identity Manual) یا راهنمای کاربردی برند (Brand Guidlines) تدوین می گردد.
۶-    بخش های فنی، مستند سازی و آرشیو، تبلیغات و بازاریابی یا روابط عمومی سازمان از این کتابچه مرجع استفاده می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که تمامی مستندات بصری سازمان، چهرهه ای یکسان و حرف هایی متناسب با خط مشی آن سازمان دارند.
۷-    هویت سازی بصری باعث خواهد شد که برند شما یک هویت مستقل داشته باشد، هر گاه مخاطبان شما محصولات، کاتالوگ، نامه ها، فاکتورها ، تابلوهای تبلیغاتی و … را مشاهده کرد بهه راحتی شما را بیاد آورد مثلا ترکیب رنگی و متد طراحی گرافیکی در تمام آنها یکسان و از یک آهنگ برخوردار باشد. برای نمونه می توان به بانک سامان اشاره کرد.
۸۸-    هویت بصری یعنی تمام آنچه توسط مخاطبان شما دیده می شود داراری یک شکل، ساخت و رنگ همسان باشد و مثلا لوگوی شما برگرفته از یک طرز تفکر طراحی شده باشد.

  • آژانس برندینگ