آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دسته بندی انواع گردشگری

امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت بسیار پر درآمد شناخته شده است و طبق آمار گرفته شده از بین هر 15 نفر در دنیا که به یک شغل مشغول است، یکی از این افراد در صنعت گردشگری فعالیت می کند.

از انواع گردشگری که افراد مختلفی در آن مشغول به کار هستند می توان به گردشگری توریسم درمانی، گردشگری روستایی، گردشگری شهری، گردشگری ورزشی، گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی و بسیاری دیگر اشاره کرد. در کشور ایران نیز به خاطر وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و باستانی میتوان از انواع گردشگری برای ایجاد شغل و درآمد استفاده کرد.

فعالیت در انواع گردشگری می تواند به کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد کمک بسازی کند و به کارگیری جمعیت جوان در صنعت گردشگری به یک لازمه برای کشورهای دنیا تبدیل شده است.

گردشگری یکی از پر رونق ترین صنایع در جهان است که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی جهان دارد. هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان از میاد و مایل دور از خانه های خود می گذرند تا زمین های دور را ببینند و فرهنگشان را تجربه کنند. صنعت گردشگری در هر بخشی از جهان به نوعی یا به شکل دیگری وجود دارد و گردشگران به برخی از مکانهای به ظاهر غیر قابل دسترس سفر می کنند. زیرساخت های گردشگری نیز در طول سال ها به میزان قابل توجهی توسعه یافته است، بنابراین امکان دسترسی و کشف بخش های دشوار جهان وجود دارد. به گفته انجمن بین المللی کارشناسان علمی در زمینه گردشگری (AIEST) ، گردشگری شامل سه عنصر مجزا، یعنی
مشارکت در سفر غیر ساکنان، اقامت طبیعت موقت در منطقه بازدید شده، و با هر فعالیتی که شامل درآمد باشد ارتباط برقرار نکنید.

تعریف AIEST معنای اصطلاح را روشن می کند؛ با این حال، هدف از انجام یک فعالیت گردشگری خاص نیز اهمیت زیادی دارد. به طور گسترده ای، بر اساس هدف، گردشگری را می توان به دو دسته آموزشی و فراغت تقسیم کرد. با این وجود، خط تمایز بین این دو به نظر می رسد کاهش می یابد زمانی که یک سفر به مکان ناشناخته باعث می شود یک فرد یادگیری و لذت بردن، هر دو در همان زمان.

انواع گردشگری

مهم نیست که هدف شما چیست، مسافرت به مکان های دور همیشه تمایل به جذابیت دارد. گردشگری، به عنوان یک مفهوم، امروز به راه طولانی رسیده است و فعالیت به انواع مختلف (و هنوز هم شمارش) طبقه بندی شده است. با توسعه زیرساخت های توریستی جدید و به علت رقابت شدید در بخش، چند ایده جدید برای توسعه گردشگری در حال شکل گیری است. امروزه بخش گردشگری قصد دارد تا نیازهای و اولویت های هر نوع گردشگران را تامین کند و به نظر می رسد به توجه خاصی از منافع آنها توجه کند. بنابراین، امروز ما تعداد زیادی از انواع گردشگری و گزینه های بی شماری را انتخاب می کنیم. دسته بندی های مختلف گردشگری عبارتند از


گردشگری ماجراجویی

این نوع گردشگری از انواع گردشگری محسوب می شود که در میان جویندگان ماجراجویی بسیار مشهور است، که همیشه در جستجوی چیزی جدید هستند تا عجله آدرنالین خود را برآورده کنند. گردشگری ماجراجویی مستلزم آن است که یک توریست قلب را به خطر می اندازد و دارای آموزش و مهارت های ویژه است. به طور کلی، گردشگران ماجراجویی در فعالیت های دشوار و ورزش های شدید، مانند کوهنوردی، پیاده روی بیابان، پریدن از طناب گلف، غواصی، پاراگلایدر، پوشش دادن زیپ، صخره نوردی، و غیره به کار خود ادامه می دهند.


گردشگری تجاری

به طور کلی، یک توریست کسب و کار در نظر گرفته شده است که ثروتمندتر از گردشگری استراحت است، و اعتقاد بر این است که خرید بیش از حد بیشتر است.
سازمان جهانی گردشگری (WTO) تعریف گردشگری را تعریف می کند که در مقایسه با AIEST است. در حالی که AIEST مردم را به فعالیت های مرتبط با درآمد مرتبط نمی کند، سازمان تجارت جهانی فکر می کند در غیر این صورت. به گفته آنها، "گردشگری شامل فعالیتهایی است که افراد مسافرت می کنند و در مکان های خارج از محیط معمول خود برای بیش از یک سال متوالی برای اوقات فراغت، کسب و کار و سایر اهداف زندگی می کنند". فعالیت های مشترک درگیر در کسب و کار گردشگری شامل حضور در جلسات، کنفرانس ها و سمینارها، بازدید از نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری و غیره.

گردشگری آشپزی

گردشگری آشپزی یا گردشگری غذا شامل مزه کردن و تجربه غذای محلی و سنتی یک کشور خاص، منطقه یا شهر / شهر / روستا است. شایان ذکر است که هرچند غذا در کنار محل اقامت و زیرساخت یکی از اجزای اصلی گردشگری است، اما صرفا به خاطر تجربه فرهنگ فرهنگ آشپزی، برگزار می شود. امروزه با رشد کلی بخش گردشگری، این زیرمجموعه نیز تا حد زیادی گسترش یافته و توسعه یافته است. گردشگری آشپزی همچنین شامل enotourism ، با نام مستعار گردشگری شراب ، در جایی که مردم به دیدن مناطق خاص (مانند دره نپا، کالیفرنیا، ایالات متحده، و کاتالونیا، اسپانیا) متخصص در آب، به منظور لذت بردن از شراب عجیب و غریب.

گردشگری فرهنگی

این نوع گردشگری شامل فرهنگ یک کشور یا منطقه خاص می شود. مفهوم گردشگری فرهنگی شامل مواردی مانند تاریخچه یک منطقه خاص، شیوه زندگی افراد در یک مکان خاص جغرافیایی، معماری، سنت های دهان، ادیان، جشنواره ها، غذاها و غیره است. فعالیت های گردشگری فرهنگی در مناطق شهری ممکن است شامل بازدید از موزه ها، تئاتر ها، گالری های هنری و غیره باشد. کسانی که در مناطق روستایی هستند ممکن است شامل بازدید از جوامع فرهنگی بومی و داشتن دید در سنت ها، شیوه زندگی و ارزش ها شوند. همچنین گردشگری پاپ فرهنگ یکی از زیرمجموعه های اصلی آن است که شامل سفر به مکان ها، نمایش آثار ادبی، سریال تلویزیونی و سینما می شود

 

گردشگری پزشکی

اصطلاح گردشگری پزشکی ، مسافرت بیماران از یک مکان به محل دیگر را برای بدست آوردن مراقبت های پزشکی و درمان مناسب فراهم می آورد. درمان های متداول که بیماران مبتلا به ترویج گردشگری پزشکی به دنبال آن هستند، شامل درمان های مربوط به اختلالات ژنتیکی خاص و جراحی های تخصصی مانند جایگزینی مشترک، جراحی های زیبایی و غیره هستند. بعضی از افراد نیز به دنبال درمانهای روانپزشکی و درمان جایگزین هستند. گردشگری خودکشی بخشی از گردشگری پزشکی است که در آن بیماران مبتلا به بیماری های ناخوشایند به کشورهای دیگری سفر می کنند که اتیاناسیا قانونی است.

 برای مشاهده لیست کامل انواع گردشگری به لینک انواع گردشگری در جهان مراجعه کنید.

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

دوره آموزشی مربی گری مهارت های زندگی

هر شخصی در زندگی خود می بایست مهارت هایی را کسب کند تا از طریق آن مهارت ها بتواند توانایی توانایی های روحی و توانایی های اجتماعی خود را افزایش دهد.

این نوع مهارت ها که به مهارت های زندگی معروف هستند می توانند به آن شخص کمک کنند تا با مشکلات و دشواری هایی که در زندگی با آنها مواجه می شود روبرو شده و راه حل های مناسبی را برای آنها پیدا کند.

در واقع هر چقدر که مهارت های زندگی آن فرد افزایش پیدا کند، به همان اندازه نیز سلامت روانی آن فرد افزایش پیدا می کند و با شیوه های منطقی و کارآمد می تواند مشکلات پیش روی خود را حل کند.

مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می توان مسئولیتهای اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهد و از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

خبر خوب این است که این مهارت ها در دوره آموزشی مربیگری مهارت های زندگی آموزش داده می شود و افراد داوطلب می توانند با گذراندن این دوره مدرک مربی گری خود را نیز دریافت کنند.

برخی از مهارت هایی که در دوره آموزشی مربی گری مهارت های زندگی فرا خواهید گرفت:

  • مهارت خودآگاهی
  • مهارت ارتباط موثر
  • مهارت جرات ورزی
  • مهارت مدیریت خشم
  • مهارت مدیریت استرس
  • مهارت حل مساله
  • مهارت اعتماد بنفس
  • مهارت مقابله با خلق منفی
  • مهارت تفکر خلاق و انتقادی
  • مهارت مدیریت کارگاه

دوره مربی گری مهارت های زندگی در 50 ساعت آموزش برگزار میشود.

آموزش مهارت زندگی به روش یادگیری فعال می باشد الگویی که این روزها بیش از پیش مورد توجه فعالان در مرحله آموزشی قرار گرفته است.

در این سبک از آموزش، مدرس و مخاطب هر دو در فرایند پویای یادگیری شرکت دارند، در هنگام آموزش به افراد فرصت داده می شود تا مطالب آموزشی را تجربه کنند، نظر دهند و صحبت کنند.

مهمترین شیوه های آموزشی در یادگیری فعال و مبتنی بر تجربه عبارتند از :

بارش فکری ، ایفای نقش، بازی، بحث و مناظره، فعالیت در گروههای کوچک و گروههای دو تایی

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

کارگاه آموزشی مربی گری مهارت های زندگی  

 

  • آژانس برندینگ