آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افزایش رتبه دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی جهانی ISC


نتایج رتبه بندی جهانی ISC در سال ۲۰۲۰ منتشرشد و حضور دانشگاه های ایران در این رتبه بندی که از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) انجام می شود افزایش یافت.
 
به گزارش پرتال دانشگاهی. و به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در رتبه بندی جهانی ۲۰۲۰-ISC  تعداد ۲۱۸۲ دانشگاه از ۱۰۲ کشور و ۶ قاره جهان حضور دارند که از ایران تعداد ۴۶ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند. در رتبه بندی جهانی ISC سال ۲۰۱۹ از ایران تعداد ۴۳ دانشگاه حضور داشتند.
به منظور مقایسه حرکت علمی و عملکرد دانشگاه‌های کشور در سطح بین المللی و با توجه به تجارب ارزشمند گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در زمینه رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح ملی، از سال ۲۰۱۸ رتبه بندی بین المللی با عنوان رتبه بندی جهانی ISC (ISC world University rankings.)   را انجام داده است.
 
رتبه بندی‌هایی که در سطح جهان انجام می‌گیرد غالباً ترکیبی از اطلاعاتی است که مؤسسات مجری رتبه بندی تهیه می‌کنند و اطلاعاتی که بر اساس خوداظهاری دانشگاه‌ها به این مؤسسات ارائه می‌شود. در نهایت با استفاده از این داده‌ها رتبه دانشگاه‌ها محاسبه و اعلام می‌شود بدون اینکه دانشگاه‌ها از جزئیات این داده‌ها و نحوه محاسبه آنها اطلاعات دقیقی در دست داشته باشند. عدم دسترسی به این اطلاعات باعث می‌شود که سیاستگذاران آموزش عالی و مدیران دانشگاه‌ها نتوانند چگونگی عملکرد دانشگاه‌ها را در شاخص‌های مختلف بدانند.
 
در «رتبه بندی جهانی ISC» یک بانک اطلاعاتی جامع از داده‌های دانشگاه‌های جهان و دانشگاه‌های ایران بدست می‌آید، که با استفاده از این بانک اطلاعاتی، می‌توان برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تدوین کرد.
 
رتبه بندی جهانی ISC» به منظور رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، آموزش، نوآوری و فعالیت‌های بین المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد، نکته مهم در معیارهای این رتبه بندی این است که بعد کیفی و کمی پژوهش هم زمان با هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
روش شناسی رتبه بندی جهانی ISC
 
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن ۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.
 
تفاوتی که رتبه بندی ۲۰۲۰ با سال‌های پیش دارد، محاسبه تعداد مقالات سلب اعتبار شده ( Retractions) دانشگاه‌ها با نمره منفی است که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Neg Rep) آورده می‌شود.
 
در «رتبه بندی دانشگاه‌های جهان ISC» دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۵۰ مدرک در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ در پایگاه وب آو ساینس به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی USPTO، WoS، Incite گردآوری شده است.
 
جدول زیر شاخص‌های مورد استفاده در «رتبه بندی جهانی ISC» نشان داده شده است.


 
از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ۱۳ دانشگاه حضور داشتند که شامل: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، جندی شاپور اهواز، کرمانشاه، بقیه الله، کرمان، مازندران و زاهدان قرار دارند.
 
از دانشگاه‌های صنعتی نیز ۹ دانشگاه شامل: دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی سهند و صنعتی شیراز در این نظام رتبه بندی قرار دارند.
جایگاه دانشگاه‌های کشورهای آسیایی در رتبه بندی ۲۰۲۰ ISC
 
کشور چین با دانشگاه تسینگ هوا، کشور ژاپن با دانشگاه توکیو و کشور سنگاپور با دانشگاه ملی سنگاپور که به ترتیب در رتبه‌های ۱۳، ۲۲ و ۳۶ قرار دارند بهترین رتبه‌های دانشگاه‌های آسیا را از آن خود کرده است. بهترین رتبه دانشگاه‌های کشورهای کره جنوبی رتبه ۴۷، تایوان رتبه ۶۰، عربستان سعودی رتبه ۸۱، هنگ کنگ رتبه ۸۹، در رده‌های بعد قرار دارند.
 
جایگاه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در رتبه بندی ۲۰۲۰ ISC
 
سرپرست ISC گفت: تعداد ۲۷۳ دانشگاه از ۲۵ کشور اسلامی در این رتبه بندی حضور داشتند. در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ ISC از نظر تعداد دانشگاه‌ها، ترکیه با ۷۷ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته است.
در بین سایر کشورهای اسلامی، ایران با ۴۶ دانشگاه، مالزی با ۲۲ دانشگاه، مصر ۲۰ دانشگاه، عربستان سعودی و پاکستان و اندونزی هر کدام با ۱۷ دانشگاه، تونس و مراکش هر کدام با ۸ دانشگاه، نیجریه و الجزایر هر کدام با ۷ دانشگاه، قطر و عمارات متحده عربی هرکدام با ۴ دانشگاه، لبنان و اردن هرکدام ۳ دانشگاه، بنگلادش، قزاقستان و عراق هر کدام با ۲ دانشگاه و سایر کشورهای اوگاندا، عمان، کامرون، کویت، برونئی، سنگال و سودان هر کدام با ۱ دانشگاه در این رتبه بندی قرار گرفته‌اند.

 

منبع 

 


 

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

در دنیای تبلیغات حرف اول را شعار تبلیغاتی و خلاقیت در محتوای تبلیغاتی می زند . بطوریکه مشتریان شما شیفته شعار تبلیغاتی شما می شوند و تبدیل به محاوره های روزمره مردم می شود .

برای اینکه به شما کمک کنیم تا شعار تبلیغاتی خوبی برای کسب و کارتان بسازید، در ادامه هفت راهنمایی برای فعال کردن خلاقیت ذهن تان آورده ایم:
 
1- ساده و کوتاه باشد
اگر لاس وگاس سعی کرده بود که «هر کاری که در زمان حضورتان در لاس وگاس انجام می دهید، در لاس وگاس باقی می ماند» را به جای «هرچه اینجا اتفاق می افتد، اینجا باقی می ماند» به کار بگیرد، ممکن بود هیچ وقت به عنوان یکی از محبوب ترین شعارهای تبلیغاتی در یاد نماند. شعار خود را زیر 9 یا 10 کلمه نگه دارید.
 
2- یکدست باشید
تبلیغات منسجم بسیار حیاتی است، حتی اگر یک کسب و کار کوچک یا معمولی باشید. اطمینان حاصل کنید که شعار تبلیغاتی شما با لوگوی فعلی، نام شرکت و تصویر ارائه شده سازگار است. به عنوان مثال، در شعار تبلیغاتی پرو کارپت کر، «تمیزکننده سبزتر شما» آنها با یک برگ سبز به سازگاربودن خود با محیط زیست اشاره می کنند. در طراحی وب سایت و محتوای بازاریابی آنها نیز رنگ سبز استفاده شده است.
 
3- بر چیزی که شما را متفاوت می سازد تمرکز کنید
پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. آیا تحویل محصولات شما با ماشین های برقی صورت می گیرد؟ آیا دندانپزشکی شما افرادی که استرس بالایی دارند را می پذیرد؟ دندانپزشکی خانوادگی کراس اوک از شعار تبلیغاتی «ما ترسوها را می پذیریم» و یک مرغ بزرگ در وب سایت خود استفاده می کند. در صورت امکان چیزی که مخصوص شماست را در شعار تبلیغاتی خود به کار بگیرید.
 
4- آن را جاودانه کنید
وریزون دوره خوبی را با «اکنون صدای من را می شنوی؟» گذراند اما تنها مدتی طول کشید تا تکنولوژی تمام تماس ها را واضح و شفاف کند. شما باید با زمان تغییر کنید، اما زمانی که به یک شعار فکر می کنید باید مدت دوام آن را هم در نظر بگیرید. اشاراتی به تکنولوژی یا عباراتی مانند «تنها» ریسکی هستند. کلماتی را انتخاب کنید که در طول زمان دوام بیاورند.
 
5- مطمئن شوید که می تواند خودکفا باشد
شعار رستورا ن های لامبرجک «جایی که پسرهای بزرگ غذا می خورند!» درباره شخصیت ها و کسب و کار خود به شما می گوید. شما نیاز به شعاری تبلیغاتی دارید که بدون هیچ اطلاعات افزوده ای کسب و کارتان را به مخاطب اعلام کند.
 
6- بازار هدف خود را در نظر بگیرید
شما باید این را هم در نظر بگیرید که مشتریان شما محلی هستند، ملی هستند یا جهانی. در حالی که برخی افراد محلی شعار تبلیغاتی جدید فیلادلفیا «PHL: اینجا برای خلق کردن» را می فهمند، ممکن است برای توریست ها کمی گیج کننده باشد. شعار تبلیغاتی وندیز «اینجا بهتر است» برای یک کمپین «خرید محلی» بهتر است تا یک فست فود زنجیره ای ملی. مطمئن شوید که شعار تبلیغاتی شما برای بازار هدف تان واضح است.
 
اگر در کشورهای دیگر فروش دارید، در نظر داشته باشید که ترجمه شعارتان به زبانی دیگر می تواند معنای آن را تغییر دهد. زمانی که KFC شعبه اش در چین را احداث کرد، متاسفانه شعار «به حدی خوب است که انگشت تان را لیس می زنید» به «انگشتان تان را بخورید» ترجمه می شد.
 
7- نظر بخواهید
خلاق بودن کار سختی ا ست، اما راه هایی وجود دارد که از تنها انجام دادن آن امتناع کرد. از ویژگی نظرسنجی فیس بوک برای کسب نظر مردم استفاده کنید. از توئیتر برای یک مسابقه شعار تبلیغاتی با هشتگی به خصوص استفاده کنید.


در زیر به چند نمونه  از شعار های تبلیغاتی برند های موفق جهان اشاره می کنیم :


۱- مک دونالد: “من عاشقش هستم”
شعار تبلیغاتی مک دونالد ساده، تاثیرگذار و موفقیت آمیز از کار در آمده است. شعار مشهور مک دونالد را خواننده معروف، جاستین تیمبرلیک نیز به صورت یک آهنگ منتشر کرده است.
 
بی تردید شعار تبلیغاتی “من عاشقش هستم” یکی از مشهورترین و با دوام ترین شعارهای برند مک دونالد به حساب می آید. این عبارت ساده به نحوی فوق العاده با ارزش های شرکت هماهنگی دارد. همچنین به راحتی در ذهن مخاطب جای می گیرد. چنین شعار تاثیرگذاری به همراه شیوه های تبلیغ بصری منحصر به فرد مک دونالد به راحتی هر مخاطبی را به خود جلب کرده و رضایت اش را به دست می آورد.
 
۲- KFC: “لیس زدن انگشت ها کار خوبی است”
درست به مانند رقیب اصلی KFC یعنی مک دونالد، این شعار تبلیغاتی هم پیوند نزدیکی با ارزش های برندش دارد. همچنین از نظر میزان دوام نیز شعار KFC همپای مک دونالد به حساب می آید. شعار “لیس زدن انگشت کار خوبی است” پیام واضحی را برای مخاطب دارد: مرغ های سوخاری طعم عالی دارند. در حقیقت طعم فوق العاده مرغ های KFC مزه کردن انگشت ها را به کاری خوب بدل می سازد. بی تردید این امر انتظار همه ما از یک برند در حوزه فست فود است.


۳- Subway: “تازه بخورید”
برند Subway در زمینه انتخاب شعار تبلیغاتی اش بسیار هوشمندانه عمل کرده است. براساس تحقیقات پزشکی غذای فست فود برای سلامت ما چندان خوب نیست. برهمین اساس برند Subway تلاش خود را معطوف به اتخاذ جایگاهی سالم تر قرار داده است. چنین استراتژی شعار مشهور “تازه بخورید” را خق کرد. به این ترتیب شرکت به مشتریان تازگی و سلامت محصولات اولیه ساندویچ های اش را اعلام کرد. البته این اقدام بیشتر به مثابه تعهد و تضمینی به مشتریان برداشت می شود. چنین شعاری در ترکیب با رنگ زرد و سبز لوگو شرکت یکی از موفق ترین تبلیغات تمام دوران ها را حلق کرده است.
  
۴- کیت کت: “استراحت کن، کیت کت بزن”
شعار تبلیغاتی مشهور برند کیت کت تصویری اضح از یک رویای فوق العاده را بازنمایی می کند: کودکانی که برای وعده غذایی شان جعبه ای پر از کیت کت دارند. بی تردید رویای کودکی همه ما داشتن کیت کت به عنوان یک وعده غذایی بود. برهمین اساس شرکت نیز از چنین آرزویی به بهترین شیوه در تبلیغات اش استفاده نموده است. این شعار در دو نوع فیزیکی و تلویزیونی به دست مخاطب رسید. در حقیقت شعار “استراحت کن، کیت کت بزن” بر روی سهولت و سادگی صرف وعده ای غذایی با کیت کت تمرکز داشت. به این ترتیب در کمترین زمان شما خوراکی خوشمزه و مقوی را میل خواهید کرد. مزیت اصلی شعار کیت کت سهولت به خاطر سپردن آن است، درست به مانند لوگو قرمز و سفید شرکت.

۵- هاینز: “لوبیا یعنی هاینز”
شعار برند هاینز تحت عنوان “لوبیا یعنی هاینز” در بیشتر نظرخواهی ها به عنوان برترین شعار تبلیغاتی انتخاب شده است. علت چنین امری نیز کاملا روشن و ساده به نظر می رسد. در این شعار نه تنها نام برند برده می شود و عبارت به صورت کوتاه و آهنگین ادا می گردد، بلکه همچنین نام برند و محصول شرکت را در هم می آمیزد. در حقیقت شعار هاینز پیام واضحی را به صورت دلنشین به مخاطب عرضه می کند: اگر قصد خرید لوبیا پخته شده را دارید، محصول هاینز بهترین گزینه شما خواهد بود.
 
۶- اسکیتلز: “رنگین کمان را مزه کن”
برند اسکیتلز شعار مشهور “رنگین کمانرا مزه کن” را از سال ۱۹۹۴ مورد استفاده قرار می دهد. دلیل محبوبیت این شعار نزد شرکت و از همه مهم تر مشتریان بازنمایی ساده محصول در آن است. براین اساس شکلات ها و اسمارتیزهای اسکیتلز به طور معمول به رنگ های رنگین کمان تولید می شوند. هنر اصلی این شعار برجسته سازی این امر است. به این ترتیب از زما معرفی شعار رنگین کمان نقش مهمی در کمپین تبلیغاتی و استراتژی برندسازی اسکیتلز بازی می کند.
 
۷- رایس کریسپیز: “ضربه، صدا، ترکیدن”
شعار “ضربه، صدا، ترکیدن” از دهه ۳۰ میلادی تا به حال همراه برند رایس کریسپیز بوده است. این برند در زمینه تولید خوراک صبحانه برگرفته از غلات فعالیت دارد. شاید جای تعجب داشته باشد که یک شعار تبلیغاتی بیش از ۸۰ سال همراه یک برند باقی بماند. اما در مورد رایس کریسپیز شعار آنها به دلیل بازنمایی فرایند صوتی خوردن محصول صبحانه شان محبوبیت فراوانی در میان نسل های مختلف به دست آورده است. اجازه دهید به صورت واضح تر صحبت کنم. به هنگام افزودن شیر به خوراک صبحانه رایس کریسپیز دقیقا مراحل مذکور در شعار تبلیغاتی اتفاق می افتد. ابتدا صدای ضربه، سپس صداهای نامفهوم و در نهایت تق تق ترکیدن دانه های خوراک به گوش می رسد. به همین خاطر این شعار برای شرکت موفقیت بسیار زیادی به همراه داشته است.
 
۸- گلوله های صبحانه کلوگز: “آنها عاااالی هستند”
ببر مشهور تونی از همان شروع به تولید گلوله های صبحانه برند کلوگز به عنوان نماد تبلیغاتی آنها مورد استفاده قرار گرفته است. دلیل اصلی شهرت این ببر دوست داشتنی ادای جمله “آنها عاااالی هستند” به هنگام توصیف خوراک صبحانه شرکت کلوگز است. بی تردید وقتی مخاطب هدف شما کودکان هستند، باید ادبیات مناسب با آنها را مدنظر قرار دهید. به علاوه در معرفی محصول مان به کودکان باید برخلاف عرف رایج عمل نماییم. به این ترتیب استفاده از طیف رنگ های شاد و انیمیشن های جذاب ضروری به نظر می رسد. شعار تبلیغاتی برند کلوگز نیز دقیقا به خاطر رعایت این المان ها بیش از ۵۰ سال کنار آنها مانده است.

 
۹- دکتر پِپِر: “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟”
کمپین “بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد، چیست؟” در سال ۲۰۰۹ از سوی برند دکتر پِپِر، فعال در زمینه تولید نوشیدنی، معرفی شد. از آن زمان تا به حال این شعار موفقیت بسیار زیادی را برای آنها به ارمغان آورده است. بی تردید عبارت آهنگین تبلیغ این شرکت در کنار شوخی هایی که پیرامون آن درست شده نقش بسیار زیادی در این موفقیت بازی می کند. دلیل موفقیت این کمپین و شعار تبلیغاتی اش در دو نکته خلاصه می شود. نخست اینکه دکتر پِپِر به خوبی مشتریان خود را می شناسد. دوم اینکه آنها به خوبی ماهیت برندشان را مورد بررسی قرار داده اند. هر برندی که این دو المان را رعایت کند، در طراحی شعار تبلیغاتی اش موفق عمل خواهد کرد.
 
 
۱۰- ردبول: “این محصول به تو بال می دهد”
برند ردبول برای سال های متمادی از عبارت “این محصول به تو بال می دهد” به عنوان شعار تبلیغاتی اش استفاده کرده است. دلیل اصلی تاثیرگذاری و ثمربخشی این شعار در کنار ماندگاری طولانی اش هوشمندی آن است. براین اساس تمثیل بال حکایت از افزایش انرژی مصرف کنندگان نوشیدنی دارد. بی شک این حکایت تمثیلی تاثیرگذاری بسیاربیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. شعار تبلیغاتی ردبول یکی از بهترین نمونه ها برای الهام گیری در زمینه طراحی شعارهای زیبا و در عین حال تمثیلی است.

 

منبع
 

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰


هر آنچه لازم است در مورد مینیمالیسم و طراحی مینیمال بدانید

 

مینیمالیسم چیست؟ ساده است: برای مینیمالیست بودن باید با کمتر از 100 چیز زندگی کنید.

مینیمالیسم. ابزاری است که می تواند در یافتن آزادی به شما کمک کند. آزادی از ترس. آزادی از نگرانی. آزادی از غرق شدن. رهایی از گناه رهایی از افسردگی. آزادی از دام فرهنگ مصرف کننده ای که زندگی خود را در آن ایجاد کرده ایم. آزادی واقعی.

این بدان معنا نیست که داشتن تصرفات مادی ذاتاً مشکلی دارد. به نظر می رسد مشکل امروز معنایی است که ما به چیزهای خود اختصاص می دهیم: ما تمایل داریم که به چیزهای خود اهمیت زیادی بدهیم ، اغلب سلامتی ، روابط ، احساسات ، رشد شخصی و تمایل به کمک به ما را کنار بگذاریم. می خواهید ماشین یا خانه داشته باشید؟ عالی است ، آن را داشته باشید! آیا می خواهید خانواده ای ایجاد کنید و شغلی داشته باشید؟ اگر این موارد برای شما مهم است ، پس بسیار جالب است. مینیمالیسم به شما اجازه می دهد آگاهانه تر ، این تصمیمات را بگیرید.

مینیمالیسم چیست؟ اگر مجبور بودیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم ، می گوییم ، مینیمالیسم ابزاری برای خلاص شدن از شر زندگی اضافی به منظور تمرکز روی موارد مهم است - بنابراین می توانید خوشبختی ، تحقق و آزادی را پیدا کنید.

مینیمالیسم به ما کمک کرده است ...

مینیمالیسم نارضایتی ما را برطرف کرده.

زمان ما را پس انداز کرده.

در لحظه زندگی کردن.

به دنبال احساساتمان برویم.

ماموریت هایمان را کشف کنیم.

آزادی واقعی را تجربه کنیم.

بیشتر بسازیم، کمتر مصرف کنید.

روی سلامتی تمرکز کنیم.

به صورت فردی رشد کنیم.

فراتر از خودمان به دیگران کمک کنیم.

خودمان را از شر چیزهای اضافی خلاص کنیم.

هدف از زندگی را کشف کنیم.

با وارد کردن مینیمالیسم در زندگی خود ، سرانجام توانستیم خوشبختی پایدار را پیدا کنیم - و این همان چیزی است که همه به دنبال آن هستیم ، اینطور نیست؟ همه ما می خواهیم خوشحال باشیم. مینیمالیست ها شادی را نه از طریق چیزها ، بلکه از طریق خود زندگی جستجو می کنند. بنابراین شما باید تعیین کنید که چه چیزهای ضروری و اضافی در زندگی شما وجود دارد.

از طریق مقاله های ما قصد داریم ایده هایی را در مورد چگونگی دستیابی به سبک زندگی مینیمالیستی بدون رعایت یک قانون دقیق یا مجموعه ای خودسرانه از قوانین ارائه دهیم. هشدار ، هرچند: برداشتن اولین قدم ها آسان نیست ، اما هرچه جلو بروید سفر شما به سمت مینیمالیسم بسیار راحت تر و پاداش آورتر می شود. اولین قدم ها اغلب تغییرات اساسی در طرز فکر ، اعمال و عادات شما ایجاد می کنند. ناراحت نشوید - ما می خواهیم به شما کمک کنیم: ما تجربیات خود را ثبت کرده ایم تا بتوانید از شکست ها و موفقیت های ما بیاموزید ، آنچه را که آموخته ایم در شرایط خود به کار ببرید و در داشتن زندگی معنادارتر به شما کمک کنیم.

در صورت مواجهه با یک فضای داخلی مینیمالیستی انکار آرامش و زیبایی ساده آن غیر ممکن است.

خطوط تمیز ، حداقلی ، بی آلایش ، تک رنگ ، سادگی ، "کمتر، بیشتر است" - اینها برخی از اصطلاحات و مفاهیمی است که بلافاصله هنگام فکر کردن در مورد مینیمالیسم به ذهن خطور می کند. انکار آرامش و زیبایی ساده در صورت مواجهه با یک فضای داخلی مینیمالیستی غیرممکن است ، اما دستیابی به این نگاه ساده تر ، دشوارتر از انتخاب چند مبلمان برای پس زمینه سفید است ، که می تواند یک فضای سرد ، پراکنده و مرده ایجاد کند. نگاهی به راهنمای ما در ادامه مقاله بیاندازید ، جمع آوری شده از گفتگو با سه طراح داخلی و دو معمار کاملاً مسلط به طراحی فضای داخلی مینیمالیستی خیره کننده. بیاموزید که مفهوم مینیمالیسم برای آنها چیست و چگونه فضاهای داخلی متمرکز را برای مشتریان خود طراحی کرده اند.


با وارد کردن مینیمالیسم در زندگی خود ، سرانجام توانستیم خوشبختی پایدار را پیدا کنیم.

مینیمالیسم چیست؟

شارون بلاستاین ، طراح اصلی در B Interior LLC.

"مینیمالیسم برای من عبارت است از ساده نگه داشتن یک فضا ، بدون اضافات و تأکید بر ویژگی های جذاب معماری یک فضا است. پالت عمدتا تک رنگ است و از رنگ به عنوان تاکید در فضا استفاده می شود. من فکر می کنم مینیمالیسم و ​​عملکرد دست به دست هم می دهند. یک فضای طراحی شده با مینیمالیسم شامل یک نقشه کف باز ، نور زیاد و مبلمان ساده خطی است که به خوبی ساخته شده و راحت است. همه اینها یک فضای آرامش بخش و جذاب را ایجاد می کند که از نظر زیبایی شناسی بی زمان است.

 

فرم ، تمرکز و عملکرد

رابرت براون از شرکت طراحی داخلی رابرت براون می گوید: "مینیمالیسم اجازه می دهد چیزی غیر از فضا مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، افراد موجود در فضا یا منظره ای از پنجره ممکن است از دکوراسیون اتاق مهم تر باشند." "[همه چیز] باید کاربردی باشد و برای فضا ارزش افزوده باشد. در دکوراسیون مینیمالیستی ،" فرم "بسیار مهم است. به عنوان مثال ، در یک اتاق ناهار خوری ، شما به میز و صندلی نیاز دارند. این قطعات باید با یکدیگر صحبت کنند و در رابطه با مواردی مانند خط ، رنگ ، جرم و غیره مربوط باشند. آنها باید در شکل اصلی خود به خوبی کار کنند.

او در مورد یک اتاق نشیمن با سبک مینیمالیسم که توسط شرکت براون و تیمش طراحی شده است ، می گوید: "انتخاب مبلمان هدفمند بود - صندلی هایی که باید به راحتی در آن بنشینیم ، میزهایی برای نوشیدنی ، پنجره های مخفی ، یک شومینه برای گرما. حتی ترکیب بندی در سبک مینیمالیسم نیز ساده است. مشتریان ما زندگی فوق العاده فعالی دارند و نیاز به آرامش در منزل خود دارند که باعث تحریک چشم نشود. "

 

معماری و سبک مینیمالیسم

در حالی که معماری مینیمالیستی همچنین متراکم سازی محتوا و ساده سازی شکل و ساختار است ، اما به تنهایی یک زبان پیچیده دارد. Lilian H. Weinreich از معماران Lilian H. Weinreich می گوید: "معماری مینیمالیستی شامل استفاده از عناصر طراحی احیاگر ، بدون تزئینات و تصنع است." "طرفداران مینیمالیسم معتقدند که مختصرکردن محتوا و شکل یک طرح به ملزومات اصلی آن" جوهر معماری "واقعی را نشان می دهد."

وینریخ با نشان دادن خویشتنداری زیبایی شناختی : مفهومی کلیدی در سادگی رسمی و مینیمالیسم معماری - یک خانه در مرکز پارکی را که براساس "اصول ارگونومی ، عملکرد و پایداری" ساخته شده بود ، بازسازی کرد. هنگام کار در فضایی با عناصری که امکان تغییر وجود ندارد ، مانند لوله کشی موجود (دیواری کاذب که برای پنهان کردن لوله کشی استفاده می شود) ، واینرایچ اولویت بندی خود را برای کاهش مشکل عمده دانست. وینریخ می گوید: "این دیوار کاذب هدف ناخواسته ای دارد - این یک مانع بصری است ، بنابراین دید مستقیم را به کار آشپزخانه مسدود می کند." "کابینت های جدید فوقانی تمام قد ، کمد های انبار چوبی از کف تا سقف و استفاده از فضای جزیره ای ، ظرفیت ذخیره سازی این آشپزخانه را بیست درصد افزایش داد. سادگی در طراحی و منحصر به فرد بودن در وضوح ، کلید تغییر است."

 

صنایع دستی بی عیب و نقص ساخت و ساز: نور ، فرم و مواد

همانطور که وینریش فکر می کند ، ایده "اساسی" برای مینیمالیسم ضروری است همانطور که جنیفر تولی از معماران جنیفر تولی توضیح می دهد: "مینیمالیسم رویکردی برای طراحی است که در آن عناصر سازه به اجزای اساسی آنها ساده می شوند. این اثر در زیبایی فرم ها و مواد مورد استفاده برای ایجاد فرم رشد می کند. " "طراحی باید واضح و ساده باشد ، اما خسته کننده نیست. این جایی است که استفاده از نور ، فرم و مواد زیبا بسیار ضروری است. کار ساخت و ساز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ، زیرا شما نمی توانید برای پوشش ناهماهنگی ها، تزیینات اضافه کنید."

تولی همچنین مکان ذخیره سازی برای یک آشپزخانه ساکت و آرام در سانفرانسیسکو را در اولویت قرار داد ، ابزاری اساسی برای حفظ فضای زندگی حداقلی در حالی که نگرانی های واقع گرایانه ای را برای صاحب خانه یا خانواده معمولی برآورده می کند. تولی یک قفسه جعبه باز اضافه کرد تا ستون و دیوار را از نظر بصری متحد کند و فضای ذخیره سازی مشتریان خود را فراهم کند. او می گوید: "ما مراقب بودیم که همه دهانه ها ، شیشه به لبه و لبه کابینت ها را با تماس ها هماهنگ کنیم." "[در یک فضای مینیمالیستی] ، دیوارها و کف ها باید برای ایجاد ارتباط بین عناصر با حداقل خطوط اتصال ، هم سطح باشند و نصب کمد باید تقریباً عالی باشد."

نقش نور در طراحی مینیمال

مزایای سبک مینیمالیسم برای صاحبان خانه

ایده فضای بدون اضافات و تمیز واقعاً محرکی برای حرکت مینیمالیستی و تمایل به جستجو و تطبیق ایده های اصلی آن در طراحی داخلی است. آنت فرومر از طراحی داخلی آنت فرومر می گوید: "اگر واقعاً بر آن شدیم تا به طراحی با سبک مینیمالیسم فکر کنیم ، به چیزهای زیادی احتیاج نداریم ؛ می توانیم در هر فضایی با خیلی کمتر زندگی کنیم." "چند مبل واقعا لازم داریم؟ چند صندلی؟ آیا باید تصاویر را به دیوارها آویزان کنیم؟ شاید فقط روی یک دیوار باشد؟ یا روی هیچ کدام؟ واقعاً به چه میزهایی نیاز داریم؟ در واقع ، ما به عملکرد و عملیاتی نیاز داریم که با هیچ گونه تزئینات زائد ترکیب نشده باشد. اشکال باید کاملاً بدون اضافات باشد و رنگ ها و بافت ها باید به طور هماهنگ با یکدیگر ترکیب شوند. "

تولی همچنین از مزایای دست اولی که از به کار بردن زیبایی طراحی سبک مینیمالیسم در پروژه های خود دیده است ، یاد می کند. او می گوید: "من فکر می کنم مشتری ها از فضای خود برای تمرکز بر وسایل ضروری و با ارزش شخصی استفاده می کنند." "این یک زندگی آرام بخش است که در یک فضای کاملاً منظم و بدون آلودگی جریان پیدا می کند. ما اطمینان حاصل می کنیم که فضای ذخیره سازی کافی را فراهم می کنیم تا معماری و فضای داخلی آن بدون اضافات باشد. این یک پناهگاه آرام برای زندگی است."

 

مینیمالیسم اقتباس شده توسط جنبش های مختلف طراحی

در حالی که مینیمالیسم از جنبش مدرن فوران می کند ، تعریف آن با استفاده از آن در سراسر جنبش های مختلف طراحی داخلی گسترش یافته است. فرومر می گوید: "اگرچه مینیمالیسم معمولاً با ظاهری مدرن و معاصر همراه است ، اما من معتقدم مینیمالیسم می تواند در فضاهایی نیز انجام شود که از نظر طراحی کلاسیک و سنتی هستند." "نکته اصلی این است که فضا باید تمیز و منظم باشد و با وسایل ، لوازم و رنگهای زیادی که مکمل و ترکیب نمی شوند ، شلوغ نشود." در این مکان ناهار خوری و سرسرای معاصر ، Frommer با یک پالت عمدتا خاکستری ، با لمس های سفید به کار خود ادامه داد. او می گوید: "توجه داشته باشید که فقط یک گلدان کریستالی با گلهای یاس بنفش قسمت سر شیشه را تزئین می کند." "تنها لمس واقعی رنگ در میز ناهار خوری قهوه ای است که گرما و احساس استقبال می کند. هیچ نقاشی برای تزئین دیوارهای مجاور اتاق ناهار خوری وجود ندارد. ظاهر نهایی یک فضای بدون سر و صدا ، تمیز و پیچیده است کاملاً کاربردی و هماهنگ ، آرامش چشم و آرامش روح را به ارمغان می آورد. "

منیمالیسم در دکوراسیون

وینریخ می گوید: "جنبش مدرن شیوه جدیدی را برای زندگی با نقشه های طبقه باز و طرح های تمیز و بدون تزئینات غیر ضروری معرفی کرد." وظیفه ما به عنوان معماران این است که یاد بگیریم چگونه از پیچیدگی استفاده کنیم و دریابیم که هنر طراحی ساختن پیچیده است حساسیت ناب کار من نه از طریق سبک معماری از پیش تعیین شده بلکه از قصد طراحی فضایی تمیز ، هوشمند و کاربردی حاصل می شود که به عنوان زمینه ای برای عملکرد موجود در آنها کار می کند. "

 

چالش های طراحی مینیمالیستی

بلاوستاین می گوید: "بزرگترین چالش این است که فضایی گرم و دلپذیر به نظر برسد." "هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ ، فضا با ترکیب سایه ها ، رنگ ها و بافت های مختلف برای ایجاد یک فضای پویا ایجاد می شود." این منهتن مینیمالیستی که توسط Blaustein و تیمش طراحی شده است بسیار متفاوت از محله شلوغ شهری است که در آن واقع شده است.

بلاوستاین از اتاق خواب اصلی که با یک پالت تک رنگ از خاکستری روشن و سایه های بافت ایجاد شده است ، می گوید: "مشتریان ما می خواستند که این آپارتمان پناهگاهی آرام باشد به ویژه اتاق خواب" دیوارها با کاغذ دیواری پارچه ای پوشانده شده اند و فرش پشمی کف را گرم می کند.

در مورد براون ، او توضیح می دهد که بزرگترین چالش او این است که بداند چه موقع طراحی یا افزودن به فضا را متوقف کند. او می گوید: "اگر فضا عملکرد خوبی داشته باشد ، بدون تحریک بیش از حد، در ترکیب ساده باشد ، شما می دانید که کارتان تمام شده است."

فرومر می گوید: "دقیقاً مانند اینکه هنرمندان باید در مقطعی متوقف شوند و رنگ یا ضربه قلم مو به آن اضافه نکنند ، یک طراح نیز باید بداند که چه موقع بایستد." "برای من ، این یک شهود است. وقتی فضا دقیقاً همینطور است ، وقتی درست ، متعادل و متناسب است ، آن را احساس می کنم."

 

منبع

  • آژانس برندینگ