آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

آژانس برندینگ

اخبار روز در مورد برندسازی استارتاپ ها و کسب و کار های جدید

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اختلال سلوک : رفتاری که حقوق اساسی دیگران و هنجارهای اجتماعی متناسب با سن را نقض می‌کند

افسردگی و اضطراب علت عمده مراجعه بزرگسالان به متخصصان بهداشت روانی به شمار می‌رود. اما در مورد کودکان اینطور نیست. اکثریت مسائل کودکی که موجب ارجاع آنها به متخصصین بهداشت روانی و روانشناس می‌شود، به مشکلات رفتارهای کنترل نشده بیرونی مربوط می‌شود. یکی از این مشکلات رفتاری ، مساله‌است به نام اختلال سلوک ، که از لحاظ روان شناسی فردی و اجتماعی بسیار حایز اهمیت بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اختلال سلوک ، عبارت است از رفتاری که حقوق اساسی دیگران و هنجارهای اجتماعی متناسب با سن را نقض می‌کند، پرخاشگری ، ویرانی و تخریب اموال ، سرقت و تقلب ، دروغگویی و… در میان کودکان مبتلا به اختلال سلوک مشاهده می‌شود. این اختلال در میان پسران ، رایج‌تر است و در سطح جهانی دیده می‌شود. این مشکل اختصاص به موقعیت ندارد. بلکه مشکلات سلوک در مدرسه ، در خانه ، در جامعه و با همسالان مشاهده می‌شود.
ملاکهای روانشناسی برای تشخیص اختلال سلوک

پرخاشگری نسبت به انسانها و حیوانات

غالبا دیگران را مورد زورگویی ، تهدید یا ارعاب قرار می‌دهد.
غالبا نزاع را شروع می‌کند.
از لحاظ جسمی به دیگران بی‌رحمی کرده است.
در حضور قربانی دزدی کرده است

تخریب اموال

آتش افروزی عمدی با نیت آسیب رسانی جدی
ورود به زور به خانه ، ساختمان یا ماشین دیگران
دروغگویی برای بدست آوردن کالا ، منافع یا اجتماب از انجام وظایف
نقض جدی قوانین و مقررات
تا دیر وقت در خارج از خانه به سر بردن ، علی‌رغم منع از سوی والدین

علل اختلال سلوک

نمی‌توان یک عامل را به تنهایی در ایجاد این اختلال موثر دانست، بلکه مجموعه‌ای از علل باعث ایجاد این مشکل رفتاری در فرد می‌شوند از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پردازش شناختی

عواملی که بیشترین ارتباط را با خطر ابتلا به اختلال سلوک ندارند ، عبارتند از: خصوصیات کودک ، والدین کودک و الگوهای تعامل بین کودک و والدین گروهی از محققین دریافته‌اند که با توجه به مشکلات تحصیلی و هوشی می‌توان تا حدی اختلال سلوک را پیش بینی کرد. خصوصیات دیگری که عوامل خطر احتمالی هستند عبارتند از: ویژگیهای شناختی و زیستی. کودکان پرخاشگر سوگیری اسنادی خصمانه دارند و در مواجه با موقعیت مبهم ، مایلند انگیزه‌های منفی را به دیگران نسبت دهند. این تحریفها ، می‌توانند مقابله به مثل و تلافی جویی را در کودکان پرخاشگر تسریع کنند.

عوامل وراثتی

تعیین سهم عوامل ژنتیک یا ارثی مستلزم داده‌های طولی ، در مورد موارد متعدد دوقلوهای یک تخمکی و دو تخمکی است که باهم یا جدا از هم ، پرورش یافته‌اند. در جواب این سوال که اگر والدین ضد اجتماعی باشند، آیا بیشتر احتمال دارد که فرزندان آنها مبتلا به اختلال سلوک شوند؟ نتایج نشان دادند که زمینه زیست شناختی ، برای رفتار اجتماعی ، پیش بینی کننده اختلال سلوک و پرخاشگری نوجوانان بود. بررسیها نشان داده ، هیچ الگوی پایداری از تاثیر ژنتیک بر روی پرخاشگری گزارش نشده است ، در حالی که سهم ارث ، در رفتار ضد اجتماعی به وضوح تایید شده است. و نیز بر اساس مطالعات انجام شده تا به امروز ، اختلال سلوک ممکن است دارای یک جز ارثی باشد.

نقش خانواده

خانواده ، زمینه اولیه و عمده اجتماعی شدن است و یافته‌های پژوهشی بسیار ، از این ایده که خانواده عوامل عمده ، در ایجاد اختلال سلوک است ، حمایت کرده‌اند. چهار الگو در خانواده‌های کودکان مبتلا به اختلال سلوک رواج دارد: انحراف والدین ، قهر و طرد والدین ، فقدان انضباط یا نظارت بر کودکان و تعارض والدین و طلاق والدین کودکان مبتلا به اختلال سلوک ، غالبا خودشان منحرف هستند و ناسازگاری ، خشم و گاهی رفتار جنائی ظاهر می‌سازند.

تعارض زناشوئی آشکار ، می‌تواند در بروز رفتارهای مقابله‌ای در کودکان موثر باشد و بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال سلوک ، پدر یا مادری دارند که دچار اختلال سلوک هستند. الگوهای افراطی‌تر ، نظیر رفتار جنائی و الکسیمبویژه در پدر ، کودک را به طرز خاصی در معرض خطر اختلال سلوک قرار می‌دهد.

سیر اختلال سلوک

در الگوهای رفتار ضد اجتماعی و پرخاشگری ، برخی قوائین مبنی بر انتقال بین نسلی وجود دارد. در واقع شاید مشکل سازترین خصوصیت اختلال سلوک ، ثبات آن در طول زمان است. شروع زودرس اختلال سلوک در کودک ، با پرخاشگری بعدی ، رفتار ضد اجتماعی و دیگر مشکلات بزرگسالی را رابطه دارد. گر چه عوامل بسیاری ، رابطه مشکلات سلوک کودکان و رفتار اجتماعی بزرگسالان را متاثر می‌سازند. وجود اختلال سلوک در کودکی ، اطلاعات پیش بینی کننده برای انواع وسیعی از مشکلات سازگاری بعدی از منجمله فعالیتهای ضد اجتماعی ، سوء مصرف الکل و مواد است. شناسایی مکانزیمهایی که این مسیرها را توجیه می‌کنند، چالش عمده‌ای در این حوزه است.

درمان اختلال سلوک

تعارض خانوادگی و مهارتهای ضعیف والدین ، مشخصه روابط خانوادگی کودکان مبتلا به اختلال سلوک است. خود کودکان نیز مشکلات شناختی و رفتاری ظاهر می‌سازند. این ویژگیها حاکی از چند رویکرد احتمالی در درمان این کودکان است. و بررسیهای اخیر ، حاکی از آن بوده است که درمان برای کودکان که در حال ظاهر ساختن اختلالات سلوک هستند می‌تواند سودمند باشد. آموزشوالدین رویکرد دیگری است که غالبا برای مطالعه و کاربرد درمانی برای این اختلال بکار رفته است. در درمان خانوادگی عمل‌گرا ، مهارتهای کنترل کودکان مستقیما به والدین آموخته می‌شود. این درمانها هدفشان معطوف به از بین بردن تعاملات خانوادگی قهر آمیز همراه با رفتار ضد اجتماعی است.

از طریق جزوات آموزشی راهنمای کتبی ، تمرین با درمانگر و تکالیف خانگی ، والدین ، تشخیص رفتار مشکل ساز ، مشاهده و ثبت فراوانی رفتار ، پاداش دادن موثر رفتار صحیح و متوقف ساختن پاداش دادن به رفتار نامطلوب را فر می‌گیرند. موفقیت درمانی هنگامی بیشتر است که کودکان مشکل ساز ، به موقع شناسایی شوند. همچنین درمان در مورد خانواده‌هایی که کمتر تحت فشار روانی قرار دارند و وضوع اجتماعی – اقتصادی بهتری دارند، موفق‌تر بوده است. یک رویکرد درمانی دیگر ، متمرکز و معطوف به پردازش شناختی کودک است.

گردآوری کننده: هدی فرامرزی

منبع: روان پرتال

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

بازآفرینی نقش مدیریت در عصر جدید

اوبر، بزرگ‌ترین شرکت تاکسیرانی دنیا، مالک هیچ خودرویی نیست. شرکت Airbnb، بزرگ‌ترین هتلداری دنیا، هیچ اتاقی در اختیار ندارد. این شرکت‌ها و نمونه شرکت‌های مشابه آنها در حال تغییر مبنای رقابت هستند. آنها روند کارشان را از کنترل دارایی‌ها به انتقال ارزش به مشتری تغییر می‌‌دهند. این ایده که رقابت‌پذیری شرکتی به توانایی آن برای کنترل منابع و جمع‌آوری دارایی‌ها متکی است، در عصر صنعتی معنا داشته است، اما در عصر اطلاعات دیگر بی‌معنا است. امروز، نوآوری‌های دیجیتال در سراسر دنیا با تکنولوژی به‌کار می‌افتند. اما دولت‌ها همچنان می‌خواهند کنترل خود را اعمال کنند و حتی چارچوب‌های قانونی هم غیرقابل استفاده‌ هستند. این موضوع را در بیت‌کوین و دیگر ارزهای الکترونیک شاهد بوده‌ایم. سیستم‌های مالی موازی‌ای در سطح جهان در حال ظهورند که حاکمیت دولت‌ها را تهدید می‌کنند.

از استراتژی-ساختار-سیستم به هدف-افراد-فرآیند

مدیریت کسب‌وکار نیازمند بازآفرینی در عصر جدید است. در سال ۱۹۹۷ پروفسور سومانترا قوشال در کنار کریستوفر بارلت،کتاب«شرکت انفرادی‌شده» را منتشر کردند. این کتاب بیانیه‌ای تند برای بازآفرینی مدیریت بود. آنها در این کتاب نوشته بودند که تاکید صرف بر استراتژی، ساختار و سیستم‌ها در سازمان، افراد را سرخورده می‌کند. آنها طرفدار ایجاد تغییری بودند که بر هدف، افراد و فرآیندها متمرکز می‌شود، به طوری که شرکت‌ها هر فرد را با توجه به دانش و خلاقیتی که دارد، در امور شرکت دخالت دهند. عقیده اصلی این دو نویسنده این بود که یک شرکت تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که کارکنان آن کاملا متعهد و درگیر در امور شرکت باشند. آنها می‌گویند مدیریت ارشد شرکت‌ها باید به مدیران میانی آزادی کامل بدهند تا توانایی‌هایکارآفرینی و خلاقانه آنها متبلور شود.

پروفسور قوشال و بارلت معتقدند سبک قدیمی مدیریت با انعقاد قراردادهای خشک و رسمی، کنترل و نظارت، اجبار و محدودیت‌ها شناخته می‌شود. آنها رویکرد جدیدی را بر اساس توسعه فضای اعتماد، نظم و حمایت پیشنهاد داده‌اند. رهبران ارشد سازمان‌ها باید با انگیزه‌بخشی به کارکنان و حمایت از آنها برای رسیدن به اهدافشان، هدف خود شرکت را شکل دهند. کارکنان در چنین محیطی بهترین ایده‌هایشان را بروز خواهند داد و به شیوه‌ای منظم به‌کار مشارکتی روی خواهند آورد تا بینش شرکت را منتقل کنند. پروفسور قوشال در مورد این مساله در مجمع جهانی اقتصاد سخنرانی کرده است.

این ایده‌ها مطابق با تجربیاتی بود که به عنوان مشاور استراتژی برای شرکت‌های فورچون ۵۰۰ داشتم. در این شرکت‌ها، مدیریت ارشد کنترل‌کننده هزینه‌ها است و انتظار دارد مدیران میانی استراتژی‌هایی را پیاده کنند که پشت درهای بسته در میان اعضای هیات‌مدیره تدوین شده‌اند. سلسله مراتب و تصمیم‌گیری‌های انفرادی در سازمان‌ها با موانعی همچون «این استراتژی خوبی بود، اما در اجرا مشکل داشت» همراه می‌شوند. به همین دلیل، من به عنوان مشاور با پروفسور قوشال دیدار کردم و به عنوان دانشجوی او در مقطع دکترا چیزهای زیادی فراگرفتم.

برداشت من از «شرکت انفرادی‌شده» این است که شرکت‌های مدرن فراتر از یک هویت اقتصادی ناب هستند که هدفشان صرفا سودآوری و بهره‌وری است. این شرکت‌ها نوعی سیستم اجتماعی هستند که در آن افراد با هم کار می‌کنند، تعامل اجتماعی دارند، دوست پیدا می‌کنند و به همکاری و مشارکت می‌پردازند تا چیزی بزرگ‌تر از آنچه هستند، بسازند. افرادی که می‌دانند ماموریت شرکت‌شان چیست، می‌توانند به آن افتخار کنند. مدیران ارشد سازمان که بینش خاصی را شکل می‌دهند و آن را بیان می‌کنند، می‌توانند بااستعدادترین نیروها را جذب کنند و برای درک این بینش به آنها اختیار دهند. سازماندهی یعنی فرآیندهایی را طراحی کنیم که به افراد امکان می‌دهد اقدامات ابتکاری انجام دهند و اطمینان و مشارکت ایجاد کنند.

نیازی نیست استراتژی سازمان یک رمز و راز پنهان باشد که پشت درهای بسته ایجاد شود و هیچ‌کس از آن اطلاع نیابد یا به واسطه تخصیص منابع از سوی تعداد منتخبی از مدیران ارشد کنترل شود. این رویکرد تنها باعث می‌شود جلوی خلاقیت کارکنان گرفته شود و آنها سعی کنند خودشان را از دخالت دادن در کارها کنار بکشند، چون در این صورت تنها بخش کوچکی از دانش خود را مورد استفاده قرار می‌دهند. الون ماسک و شرکت‌هایی که داشته را در نظر بگیرید؛ شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس، سولار سیتی یا پی‌پال. مهم نیست او چقدر رهبر برجسته‌ای است، مهم این است که او همواره نیاز به تیم‌های به شدت متعهد را نشان داده تا در فعالیت‌های اقتصادی به او کمک کنند.

به عنوان مثال، تفاوت‌های اساسی بین دو کارگاه در بخش محصولات شیمیایی یک شرکت بزرگ را در نظر بگیرید. هر دو اینها محصولات مشابهی تولید می‌کنند و از تکنولوژی‌های مشابه بهره می‌گیرند. اما اولی که با کسب‌وکارهایی اداره می‌شود که محصولات و خط تولید مشخصی دارد، کارکنان خود را به تیم‌های کاری ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم کرده که خودشان کار نظارت را بر عهده دارند و جمعا مسوول یک سری وظایف مشخص هستند. هر یک از اعضای تیم برای انجام وظایفی که به او محول شده و کل تیم مسوول آن است،آموزش دیده است. به این تیم‌ها تضمین داده شده که در صورت بروز هر گونه رکود اقتصادی، از کار برکنار نخواهند شد. همچنین در مورد سهم بازار، هزینه محصولات و اثراتی که بر کسب‌وکار دارند، به اعضا توضیح داده شده است.  تعجبی ندارد که این کارگاه از نظر اقتصادی عملکرد برتری دارد و در کلیه سنجه‌های رضایت کارکنان، میزان غیبت، میزان جابه‌جایی و ایمنی آمارهای خوبی را ارائه می‌دهد. در چنین فضایی، کارکنان به صورت فعالانه و داوطلب مشکلات را شناسایی و حل می‌کنند و سطوح مدیریتی کمتر است و نسبت به کارگاه‌های دیگر، واحدهای تخصصی کمتری ایجاد شده است. همچنین این کارگاه به یکی از تامین‌کنندگان اصلی استعدادهای مدیریتی برای واحدهای دیگر تبدیل شده است.

در کارگاه دوم، هر یک از کارکنان مسوول یک وظیفه خاص است که به شخص او محول شده و موظف است طبق حداقل استانداردهای تعریف شده، کارش را انجام دهد. نظارت شدیدی که بر کارکنان، به‌خصوص افراد تازه استخدام شده اعمال می‌شود، باعث شده کارکنان نتوانند کیفیت کار را از حداقل استاندارد تعریف شده فراتر ببرند و اقدامات خلاقانه انجام دهند. سرپرست‌‌ها که وظایف روزانه کارکنان را مدیریت می‌کنند و روی عملکرد تک تک افراد نظارت دارند، انتظاری جز انجام روتین کارها در وقت معین شده ندارند. در واقع، هم آنها و هم کارکنانشان سعی می‌کنند واحد مهندسی صنعتی را که از سوی مدیریت ارشد کارگاه تحت فشار است، از اعمال تغییرات در شیوه انجام کار بازدارند.  یک کمپین مدیریتی برای سنجش عملکرد ضعیف کارکنان این کارگاه و بالا بودن میزان غیبت‌ها به این نتیجه رسیده که افراد روحیه کاری قوی ندارند و فضای بی‌اعتمادی به مدیریت جریان دارد. شکایت‌های رسمی مداوم، نقض قوانین کارگاه، بدرفتاری با سرپرست‌ها و حتی کارشکنی و خرابکاری باعث شده این کارگاه نتواند به بهره‌وری لازم برسد.  مطمئنا، هیچ مدیر مسوولی دوست ندارد شرایط این کارگاه دوم را به وجود آورد. اما خیلی از مدیران اصلا متوجه نمی‌شوند دلیل ریشه‌ای مشکل کسب‌وکارشان این است. عادت کردن به پیاده‌سازی این شیوه‌های قدیمی کاری ناخودآگاه افراد را به سکون می‌کشاند. اما برای مدیرانی که این دلایل را می‌بینند و درصدد تغییر شرایط برمی‌آیند، چالش‌های واضحی وجود دارد و البته مزایای بالقوه هم فراوان است.

مدیریت

سنت کنترل‌محوری در برابر تعهدمحوری جدید

تفاوت اساسی این دو کارگاه در چیست؟ آیا باید گفت سیستم اولی جدید است و دومی قدیمی؟ هم بله و هم خیر. همه کسب‌وکارهای جدید از چنین رویکرد پرثمری در سازمان خود بهره نمی‌برند. همه کسب‌وکارهای قدیمی هم‌چنین مشکلات پیچیده‌ای ندارند. تفاوت این دو به سادگی در انتخاب بین استراتژی کنترل و استراتژی تعهد است.  رویکرد سنتی کنترل‌محوری برای مدیریت نیروی کار، اوایل قرن بیستم و در واکنش به بخش‌بندی کارها در قالب مشاغل کوچک و مشخص که هر فرد مسوول آن بود شکل گرفت. مدیریت سازمان‌ها برای نظارت و کنترل این وظایف، مسوولیت‌های خودش را به شکل سلسله‌مراتبی از نقش‌های تخصصی تعریف کرد و القاب و عناوین به آن اختصاص داد. در این رویکرد، کارکنان پاداش خود را در ازای یک روز کامل کار کردن دنبال می‌کردند، چون ملزومات کاری هر فرد برای او تعریف شده بود و ارزیابی‌های دقیقی متناسب با آن صورت می‌گرفت. در قلب این مدل سنتی، برقراری نظم، اعمال کنترل دقیق و کارآیی قرار گرفت.

اما رویکرد تعهدمحوری از اوایل دهه ۷۰ میلادی شکل گرفت که در آن برخی شرکت‌ها استراتژی کاملا متفاوتی را آزمایش کردند. پیشگامان مطرح این استراتژی را می‌توان شرکت‌های جنرال فودز، جنرال موتورز و پروکتر اند گمبل دانست که نشان دادند مشارکت نیروهای کار متعهد چقدر می‌تواند عالی و بهره‌ور باشد. در این رویکرد جدید، مشاغل برای طیف گسترده‌تری از افراد تعریف می‌شدند و شرکت‌ها از تلاش‌های مشارکتی برای انجام کارها بهره می‌بردند. همچنین تغییر شرایط مسوولیت‌های فردی را تغییر می‌دهد و تیم‌ها – نه افراد – واحدهای سازمانی مسوول یک عملکرد هستند. سلسله مراتب مدیریتی در این رویکرد مسطح می‌شود و کنترل و نظارت به اهداف مشترک وابسته است و یک سمت رسمی میزان نفوذ را مشخص نمی‌کند.

رقابت‌پذیر بودن یعنی دانش و خلاقیت

اکنون در برنامه MBA مدیران سیلیکون‌ولی تدریس می‌کنم؛ جایی که متوسط شرکت‌کنندگان آن یک مدیر موفق ۴۲ ساله از یک شرکت محلی است و افراد از شرکت‌هایی مثل گوگل، تسلا، پیکسار، اینتل یا اوراکل حضور دارند. طبق تجربه این افراد، کنترل دانش فنی کارکنانی که تخصص کارشناسی و قدرت شخصی خود را دارند، تقریبا غیرممکن است. رقابت در کسب‌وکار امروز یعنی برخورداری از دانش و خلاقیت، نه کنترل منابع. کدام شرکت‌ها این روزها مشکلات واقعی صنعت‌ها را حل می‌کنند؟ یک کسب‌وکار چگونه بهترین ارزش را به واسطه محصولات یا خدمات خود به مشتری منتقل می‌کند؟ این مسائل مشخص می‌کنند که برنده کیست. ما باید روی مسائلی کار کنیم که برای ما، برای جوامع ما و برای دنیای ما اهمیت دارند. تک تک افراد مهم هستند.  تغییر از مدل «استراتژی-ساختار-سیستم‌ها» برای سازماندهی به سوی مدل «هدف-فرآیندها-افراد» در بسیاری از تغییرات مشهود است.

ظهور بنگاه‌های اجتماعی یعنی سازماندهی هدفی که بتواند مشکلات اجتماعی را حل کند. شرکت‌ها در کاپیتالیزم آگاهانه بر کالاهای اجتماعی و تحقق یک هدف متمرکز می‌شوند. جنبش «منبع باز» – یک اجتماع آنلاین که تولیدکنندگان و کاربران در آن نرم‌افزار تولید می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند – نمونه دیگری از انجام کار برای یک هدف بزرگ‌تر است. سپس با «شبکه مدیریت انسانی» روبه‌رو هستیم؛ جنبشی جهانی که بیش از دو هزار فرد آکادمیک، مدیران و سیاست‌گذاران را درگیر کرده است. آنها شأن انسانی و رفاه اجتماعی را در مدیریت، نسبت به سودآوری و بهره‌وری اولویت می‌دهند.  پروفسور قوشال و بارلت در کتاب خود نوشته‌اند که چگونه رابطه بین افراد و سازمان‌ها تغییر خواهد کرد. کسب‌وکارها به جای اینکه امنیت شغلی را تضمین کنند، اشتغال‌پذیری ارائه می‌کنند؛ یعنی فرصت‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند که مهارت‌های خود را تمرین کنند و رشد دهند.

تیم فریس، نویسنده کتاب «۴ ساعت کار در هفته» می‌گوید که این اتفاق چگونه هم‌اکنون در حال رخ دادن است. افراد به جاهایی که کار هست نقل مکان می‌کنند و امنیت شغلی را می‌دهند تا فرصت رشد به دست آورند. کارشناسان فنی در شرکت‌های عصر صنعتی راه را برای استارت‌آپ‌ها روشن می‌کنند یا در نقش مربی و مشاور درمی‌آیند. آنها در تلاشند که عرض اندام کنند و مهارت‌ها و برند شخصی خودشان را بسازند. درگیر کردن افراد بااستعداد هر چه بیشتر با پیشرفت عصر اطلاعات ارتباط می‌یابد.  بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر در ۱۰۸۸ کشور جهان ماهانه از اپلیکیشن اوبر استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن با زبانی بین‌المللی طراحی شده که هم یک کاربر طرفدار تکنولوژی در سیلیکون‌ولی را جذب می‌کند و هم راننده‌ای در هند که فقط تحصیلات دبیرستانی دارد. این‌ روزها افراد بیشتری را می‌بینیم که به جای خرید خودرویی که هزینه‌های بیمه و تعمیرات و … را دارد و جای پارک برای آن سخت پیدا می‌شود، به استفاده از اپلیکیشن‌های اشتراک خودرو روی می‌آورند. در صنعت هتلداری، برای هتل‌های بزرگ زنجیره‌ای همچون هیلتون و ماریوت شاید دو سال طول بکشد تا بتوانند به تعداد اتاق‌های خودشان بیفزایند، اما Airbnb این کار را ظرف دو هفته انجام می‌دهد. در عصر جدید، توانمندسازی جای کنترل کردن را گرفته است.

منبع: پرتال مدیریت

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

آموزش طراحی و ساخت کنترل کننده هوشمند ( Smart controller )

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند و اپ های اندرویدی در ایران ونیاز به کنترل در انجام برخی از کار های مهم ، تصمیم گرفتیم تا آموزش طراحی و ساخت سیستم کنترل لوازم از اپ اندرویدی  را در قالبفیلم های آموزشی ارائه کنیم تا در کنار یادگیری آسان ، پل راحت برای وارد شدن به دنیای کسب و کار را داشته باشید.

اسمارت کنترلر چیست؟

دستگاه‌های الکترونیکی هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به‌وسیله تنها یک اپ اندرویدی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود اقدام به کنترل و نظارت از راه دور سیستم‌ها و تجهیزات خانگی واداری خود کنید. اغلب این سیستم ها معمولا از جذابت های بالایی برخوردارند زیرا در یک فضای محدود مانند خانه یا منزل یا محل کار امکان کنترل دستگاه های مختلف را از طریق یک اپ اندرویدی داریم .
کنترل و نظارت از طریق تلفن مطمئناً در آینده نقش بالایی در زندگی روزمره خواهد داشت. خانه‌های هوشمند به خانه‌هایی گفته می‌شود که کنترل و مدیریت در آن‌ها به‌صورت بیسیم و از را دور و کاملاً به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد که سیستم اسمارت کنترلر یکی از سیستم‌هایی است که معمولاً در این خانه‌ها پیاده‌سازی و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آموزشی

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-کنترل و مدیریت بر وسایل و تجهیزات صنعتی بدون حضور در محل با تلفن همراه ( توسط اپ اندرویدی )

آموزشی
۲-قابل‌استفاده در تمام نقاط تحت پوشش دستگاه در محیط محل کار یا منزل
۳-پشتیبانی از تمامی گوشی های هوشمند که سیستم عامل اندروید دارند
۴-کنترل سیستم های مختلف توسط یک اپ اندرویدی تنها بایک کلیک
۵-قابلیت زمان بندی سیستم توسط نرم افزار برای مواردی که سیستم میخواهد در ساعات بیکاری روشن کنید .
۶-دارای خروجی‌های ایزوله شده تا ۳۵۰ ولت
۷-دارای امنیت بالا با تنظیم رمز عبور برای بی‌نهایت کاربر
۸-قابلیت اعمال تمام تنظیمات و پیکربندی‌ها از راه دور توسط نرم افزار
۹-امکان نام‌گذاری کلیه ورودی‌ها، خروجی‌ها و حسگرهای دما برای بهتر به خاطر سپرده شدن از طرف کاربر
۱۰-کنترل و نظارت ایمن بر دستگاه‌ها و تجهیزات متصل به آن ( با ارسال پیام اجرای دستور از طرف دستگاه به کاربر )
۱۱-مناسب برای مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و …

آموزشی

از مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنی بودن
  • کنترل از راه دور (توسط اپ اندرویدی)
  • امنیت بالا
  • سرعت‌بالا

و…

آموزشی

 

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

 افرادی که سالها بدون داشتن دانش در رسانه های اجتماعی تبلیغ کرده‌اند فکر می کنند که اینفلوئنسر مارکتینگ نتایج مطلوبی ندارد و چون شناخت درستی از اینفلوئنسر مارکتینگ ندارند بنابراین در رابطه با آن ریسک نمی‌کنند.

 

تحقیقات زیادی انجام شده است تا نشان دهد اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین ROI‌ها (بازگشت سرمایه) را در هر طرح بازاریابی را داراست. بر اساس مطالعه انجام شده توسط SocialChorus، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند تا ۱۶ برابر رسانه‌های اختصاص داده شده یا رسانه‌هایی که بابت آنها هزینه پرداخت شده را جذب کند. آژانس بازاریابی Influencer Tomoson همچنین به این نتیجه رسید  که در اینفلوئنسر مارکتینگ به ازای هریک دلار سرمایه ۵۰/۶  دلار درآمد بدست می‌آید.۱۳ درصد درآمد حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ  که معادل ۲۰ دلار یا بیشتر است در ازای هر یک دلار همان یک دلار می‌باشد. در اینفلوئنسرمارکتینگ هزینه‌های لازم برای تبلیغات و تولیدROI  بسیار بالاست.

 

در حالی که رسانه‌های اجتماعی توانایی ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق را ایجاد کرده‌اند، بسیاری از کسب و کارها هیچ ایده‌ای برای چگونگی ایجاد کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ ROI و موارد مربوط به آن‌ها را ندارند. برای این منظور، چهار رکن اساسی برای راه اندازی بهترین کمپین‌ها را دنبال کنید:

 

یافتن اینفلوئنسرهای درست:

این مورد چندان اغراق آمیز نیست. اول و مهم تر ازهمه با دقت مخاطبان خود را انتخاب کنید. سپس اینفلوئنسرهایی که بر مخاطبان شما تاثیر می‌گذارند را پیدا کنید. درحالت عادی آنها اینفلوئنسرهایی هستند که میتوانند به کیلیک کردن طرفدارانشان سرعت بخشند. آنها شغل‌های زیادی را در صفحه خود ایجاد میکنند که بهROI  شما برخواهد گشت.

یکی از بزرگترین اشتباهات تجاری در اینفلوئنسرهای استخدام شده این است که همیشه به سمت محصولی می‌روند که میلیون‌ها دنبال کننده دارد. مشکل بزرگ این است که، مخاطبان زیادی برای این محصول‌ها وجود دارد و برای داشتن یک ROI خوب هزینه زیادی می‌شود. هدف برای رسیدن به سطح متوسط فقط با یک اینفلوئنسر ممکن است که بیشتر برای مخاطبان شما مناسب است و مخاطبان را هدف قرار می‌دهد و آن‌هارا به کلیک کردن دعوت میکند.

 اینفلوئنسر

از معیار‌های خود استفاده کنید:

این ایده که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نمی توانند حساب شده باشند  بسیار قدیمی است. ابزارهای زیادی وجود دارد که بتواند تاثیر ROI در اینفلوئنسر مارکتینگ شما را اندازه گیری کند و هر روز تعداد بیشتری از آنها منتشر می‌شود.

اول از همه، با اصول اولیه مانند پیگیری فیس بوک و توییتر خود شروع کنید. بهتر است با معیار‌هایی مانند زمان تاریخ و مکان شروع کنید.

سپس، مطمئن شوید که کمپین شما نظارت می‌شود. هشتگ‌ها و کدهای تبلیغاتی به شما امکان نظارت بر فروش و میزان کلیک را می‌دهد، و آن‌هارا بسیار گران در محاسبه ROI میکند. همچنین راه‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارند، مانند شرکت بیلتی که لینک‌های خود را کوتاه کرده اند. آنها معیار خود را کوتاه کردن لینک‌هایشان قرار داده‌اند که به شما اجازه می‌دهد تا یک میزبان داده ای را مشاهده کنید و در غیر این صورت پیگیری کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.

در آخر، از این معیارها استفاده کنید تا مخاطبان خود را به طور جدی ترهدف خود قرار دهید. در پذیرش مخاطبانتان دقت لازم را داشته باشید. واکنش مخاطبانتان نشان خواهد داد که شرکت شما پیشرفت کرده است یا پسرفت.

 

بازی طولانی انجام دهید:

بازاریابی سنتی سریع نتیجه میدهد و می‌تواند فقط در یک زمان کوتاه دیده شود. اینفلوئنسر مارکتینگ یکنواخت است ولی در واقع یک بازی طولانی است. شما باید روابط صمیمی و مورد اعتماد را ایجاد کنید که برای این کار لازم به زمان است. تأثیر چیزی است که شما باید کسب کنید نه خریداری. توجه داشته باشید که سفارش محصول از طرف مخاطبانتان چه در گذشته و چه در آینده برای پیشرفت شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. از تلاش کردن در تبلیغ خودتان دست برندارید.

 

پاداش دادن به اینفلوئنسرتان:

 پاداش دادن به اینفلوئنسرتان باید موجب معکوس شدن رفتاری شود که بین شما است. پول پاداش خوبیست، اما باید به جا و با احتیاط داده شود. پاداش اینفلوئنسر میتواند یک محصول، تخفیف در کارها، وحتی اگر کارش را خوب انجام داد شاید پرداخت کمیسیون نیز مناسب باشد. فراموش نکنید که شما در حال ایجاد یک رابطه دوست داشتنی بین خودتان و اینفلوئنسر هستید که در این رابطه مهم تر از همه جبران وقت،تلاش و وفاداری اینفلوئنسر میباشد.

علاوه بر این توصیه میکنم یک یا دو نماینده برای اینفلوئنسر‌های خود انتخاب کنید تا ارتباطتتان با آن‌ها صمیمی تر شود. با این کار اینفلوئنسر‌ها وجود یک خانواده گرم و صمیمی را احساس خواهند کرد و با عشق بیشتری به کار و خدماتشان ادامه میدهند.

در آخر به این نتیجه رسیدیم که امروزه هیچ مشکل قانونی برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما وجود ندارد. با توجه به اطلاعاتی که هر روزه مشتریان دریافت میکنند، اعتماد، اعتبار و آگهی دادن بهترین راه برای معرفی محصول خود در خارج است. اگر در معرفی کمپین خود از این روش‌ها استفاده کنید صد در صد یک ROI باور نکردنی دریافت خواهید کرد.

منبع: برندها

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

۴ مشکل بزرگ در کارآفرینی و راه حل آنها از زبان کارآفرینان موفق

نرخ شکست خوردن در کارآفرینی متفاوت است؛ اما دلیل اکثر آن‌ها یکسان است. با دانستن ریشه‌ی اصلی این مشکلات می‌توانید موفقیت استارتاپ خود را تضمین کنید.

بخشی از تبدیل شدن به یک کارآفرین این است که یاد بگیرید چگونه با موانع جدیدی که سر راهتان ظاهر می‌شوند برخورد کنید. احتمالا شما هم مانند هر فرد دیگری به دنبال کمک گرفتن از دیگران هستید و با خواندن داستان کارآفرینان دیگر و نحوه‌ی غلبه‌شان بر مشکلات به خودتان انگیزه می‌دهید. شما مسیر غیر معمول و سختی برای رسیدن به موفقیت انتخاب کرده‌اید و باید برای تکمیل فرآیند یادگیری خودتان به‌طور پیوسته مطالعه کنید، به پادکست‌های آموزشی گوش دهید و ویدئوهای آموزشیرا که در سایت‌های مختلفی مانند یوتیوب قرار دارند مشاهده کنید. هیچ‌کدام از واحدهای دانشگاهی نمی‌توانند شرایط سخت راه‌اندازی اولین استارتاپ را برای شما بازسازی کنند. تئوری‌هایی که یاد گرفته‌اید نقش کوچکی در موفقیت در این راه ایفا می‌کند به همین دلیل تنها نکته‌ای که دانستنش به شما در این زمینه کمک خواهد کرد، این است که بدانید در این مسیر تنها نیستید.

بسیاری از افراد به تازگی وارد جاده‌ی پرپیچ و خم کارآفرینی شده‌اند و بسیاری دیگر به‌اندازه‌ای در این کار حرفه‌ای شده‌اند که به‌عنوان مربی، دیگران را در این مسیر راهنمایی می‌کنند. معمولا تصور می‌شود که پول تنها دلیل کارآفرین شدن است؛ اما افرادی که قدم در این مسیر می‌گذارند هدف‌ها و انگیزه‌های دیگری نیز دارند. حتی ثروتمندترین و موفق‌ترین کارآفرینان و افرادی که با بهترین روش ممکن به کسب‌و‌کار خودشان مشغول هستند از شنیدن ایده‌های جدید هیجان‌زده می‌شوند و سعی می‌کنند با همفکری در آن، خودشان را درگیر فشارهای ناشی از این کار کنند.

همه‌ی افرادی که فعالیت‌های کارآفرینی انجام می‌دهند با مشکلات بزرگی در این راه روبه‌رو هستند. شاید با توجه به موضوع و موقعیت هر استارتاپ این مشکلات باهم تفاوت داشته باشند؛ اما ریشه‌ی آن‌ها یکی است. زمانی که صحبت از کارآفرینی به میان می‌آید، همه‌ی کارآفرینان با ۴ مشکل اساسی روبه‌رو هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ به بررسی هرکدام از مشکلات و راه‌حل آن‌ها از زبان کارآفرینان موفق می‌پردازیم.

کارآفرینی

۱- تمرکز کردن بر موضوعاتی که در آن‌ها حرفه‌ای هستید و واگذار کردن کارهایی که بلد نیستید

این چالش همیشه وجود دارد و مطمئنا در آینده نیز وجود خواهد داشت. واگذار کردن بخشی از کار یعنی اینکه شما باید به دیگران اعتماد کنید و بخشی از وظایف خود را به آن‌ها بسپارید. این یعنی شما به عنوان یک بنیان‌گذار باید بخشی از کنترل امور را به شخص دیگری بدهید. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید همه‌ی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. بلکه باید بخشی از مسئولیت‌ها را به دیگران بسپارید تا کارها سریع‌تر انجام شوند.

کوئین کروز کارآفرینی را از ۲۰ سالگی آغاز کرد. او اینترنت وای‌فای دوستانش را قرض می‌گرفت تا کسب‌و‌کار بازاریابی آنلاین خودش را راه‌اندازی کند. او نهایتا به جایی رسید که توانست شرکت تولیدی خودش را به مبلغ بیش از ۱۰۰۰ میلیون دلار بفروشد. او گفته است: «یکی از چیزهایی که خیلی سریع در کسب‌و‌کار یاد گرفتم این بود که روی چیزهایی که در انجام دادنشان خوب نیستم تمرکز نکنم. بنابراین به جای اینکه تبلیغات و کمپین‌های فیسبوک را یاد بگیرم، کار درگیر شدن با شبکه‌های اجتماعی را به اعضای تیم بازاریابی‌ام سپردم.» مطمئنا کسب مهارت‌های جدید خیلی ارزشمند است؛ اما فراموش نکنید که می‌توانید زمان ارزشمند خودتان را صرف کارهایی کنید که واقعا در آن‌ها مهارت دارید و باقی امور را به افرادی بسپارید که در آن زمینه مهارت دارند.

کار آفرینی

۲- یاد بگیرید که استرستان را مدیریت کنید و استفاده‌ی مفید از آن داشته باشید

رؤیای کارآفرینی بسیار شیرین است؛ اما واقعیت این است که چالش‌های این مسیر بسیار بیشتر از جشن‌های پیروزی آن هستند. افرادی که در کارآفرینی تجربه‌ی بیشتری دارند، سعی می‌کنند تجربیات خودشان را تا جای ممکن به افراد تازه‌کار منتقل کنند؛ اما یاد گرفتن بسیاری از این درس‌ها تنها با قرار گرفتن در مقابل چالش‌ها امکان‌پذیر است.

رایان استوبی که در اواسط دهه‌ی ۲۰ سالگی خود قرار دارد، یک مدیرعامل جوان است. ساختن شرکتی با نام Adventure Bucket Listtt کار بسیار سختی برای او بوده و او را بسیار تحت فشار قرار داده است. زمانی که از پرسیده شد چه چیزی بیشتر از همه به او استرس وارد می‌کرد، در جواب گفت: «این حقیقت که من برای مشتری‌ها و کارمندانم چیزی جز موفقیت نمی‌خواهم. در روزهای اولی که شرکت را تأسیس کرده بودیم، فشار زیادی روی شانه‌هایم احساس می‌کردم و هیچ‌کس نبود که در مورد این موضوع با او صحبت کنم. در آن زمان یاد گرفتم که باید جایی را پیدا کنم تا بتوانم ذهنم را از مشغله‌های روزانه پاک کنم. سرگرمی مورد علاقه‌ی من موج‌سواری است. هیچ‌چیزی به جز قرار گرفتن در آب‌های اقیانوس نمی‌تواند ذهن من را از مسائل پاک کند و خوشبختانه اینجا (سیلیکون ولی) فاصله‌ی کمی با دنیای موج‌سواری دارد.» بسیاری از بنیان‌گذاران تازه‌کار بعد از قرار گرفتن در شرایط سخت و طاقت‌فرسا تازه متوجه می‌شوند که تعادل داشتن، رمز موفقیت در طولانی مدت است.

کارافرینی

۳- بدانید چه‌ موقع باید افراد مناسب را استخدام کنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج در ساختن یک شرکت این است که بنیان‌گذاران برای مشاغلی که هنوز آن‌ها را به درستی درک نکرده‌اند یا نیاز به نیروی تمام‌وقت ندارند، اقدام به جذب نیرو می‌کنند. درواقع تیمی که شما در حال حاضر دارید می‌تواند با همکاری کردن و انجام کار تیمی بسیاری از وظایف را در طول هفته انجام دهد. استخدام کردن زودهنگام کارمندان می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

مایک کلوم مدیرعامل ۲۴ ساله‌ی شرکت Clum Creative معتقد است این موضوع بزرگ‌ترین چالش برای ساختن شرکت تولید فیلمش بوده و در این رابطه گفته است: «زمانی که تازه کارم را شروع کرده بودم، همه‌ی پولی را که درمی‌آوردم برای خودم نگه می‌داشتم. همه‌ی کارها را ساده انجام می‌دادم؛ زیرا فکر می‌کردم که پول کافی برای استخدام کردن دیگران ندارم. من سرم خیلی خیلی شلوغ بود و به‌طور مداوم کار می‌کردم. به همین دلیل فروشم هیچ‌ موقع بیشتر از ۳۰۰ هزار دلار نشد. نهایتا یک روز زمان گذاشتم و یک مدل هزینه درست کردم. تصمیم گرفتم به جای اینکه همه‌ی پول‌ها را در شرکت نگه دارم درصدی از درآمد را به کارمندان دورکار، درصدی را به کارهای قراردادی و درصد مشخص دیگری را به هزینه‌ی پروژه‌ها اختصاص دهم. همزمان با افزایش فروش شرکت، میزان بودجه‌ی فروش هر بخش را حساب می‌کردم و بر اساس این محاسبات تصمیم‌گیری می‌کردم. درنهایت به جای اینکه تصمیم‌های احساسی برای استخدام‌های بی‌اساس بگیرم، از مدل هزینه‌ام پیروی کردم و تک‌تک افراد تیم را به‌صورت حساب شده استخدام کردم. هرچقدر فروش شرکت بالاتر می‌رفت مدل هزینه‌ام به من می‌گفت چه موقع و کارمند برای چه بخشی باید به تیم کاریم اضافه کنم.» بنابراین هزینه کردن در بعضی بخش‌ها در کوتاه مدت می‌تواند نتیجه‌ی خوبی در بلندمدت داشته باشد.

کارآفرینی

۴- فراموش نکنید چرا قدم در این مسیر گذاشته‌اید

نرخ شکست خوردن در کارآفرینی متناوب است و دلیل اصلی آن این است که بسیاری از افراد بعد از دیدن اولین نشانه‌های یک مشکل جدی از ادامه‌ی مسیر منصرف می‌شوند. آن‌ها بعد از روبه‌رو شدن با اولین چالش‌ها، اهدافشان را به کلی از یاد می‌برند و فراموش می‌کنند که چرا از اول این کار را آغاز کردند. گاهی ‌اوقات شنیدن داستان یک کارآفرین دیگر شما را به یاد جاه‌طلبی‌هایتان برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار می‌اندازد.

ناتان هریس صاحب یک رستوران محبوب و بنیان‌گذار شرکت نرم افزاری Ease برای استخدام افراد آزادکار است. دلیل اصلی او از راه‌اندازی کسب‌و‌کارش مشاهده‌ی وضعیت سخت مادرش برای تربیت او بوده است و اکنون در سن ۲۷۷ سالگی داستان موفقیت او الهام بخش جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی است. او درباره‌ی موفقیتش گفته است: «هرزمان که شرایط برای من سخت می‌شد به یاد کارهای سختی می‌افتم که مادرم برای تأمین کردن من و برادرم انجام می‌داد. ما خیلی سخت بزرگ شدیم. حتی خیلی شب‌ها غذا و امکانات اولیه مانند برق هم نداشتیم. گاهی ‌اوقات شام ما برنج و لوبیا بود. اما مادرم اجازه نداد که این سختی‌ها من را پا دربیاورد. او همیشه به من یادآوری می‌کرد که چه چیزهایی در زندگی اهمیت دارند و هر چه که در توانش بود به من می‌داد تا من آینده‌ی بهتری داشته باشم. برادر بزرگ‌ترم همین‌طور بود. او برای من مانند پدری بود که هیچ‌ موقع نداشتم و من هر کاری که انجام می‌دهم برای آن‌ها است.» شما هم هر زمان که احساس کردید سختی‌ها فشار می‌آورند، اهدافتان را فراموش نکنید و از یاد نبرید چرا از ابتدا قدم در این مسیر گذاشته‌اید.

منبع: پرتال کارآفرینی

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

شاخص‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان تعامل مخاطبان با یک صفحه‌ی اینستاگرام و کارایی آن صفحه را محک بزنید.

شبکه‌ی اینستاگرام با داشتن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال به‌طور روزانه، خود را به سطحی از اعتبار و کارایی رسانده که تقریبا محال است برندی پیدا شود که از کنار این شبکه و پتانسیلش به‌راحتی بگذرد. با این وجود، تمامی برند هایی که از اینستاگرام برای گسترش خدماتشان استفاده می‌کنند، این کار را به‌طور صحیح و اصولی انجام نمی‌دهند.

شما برای اینکه بتوانید ارزیابی درستی از میزان فعال بودن صفحه‌ی اینستاگرام و همچنین میزان تأثیرات مثبت حاصل از فعالیت در این شبکه داشته باشید، باید دستاوردها و نتایج به‌دست‌آمده از اینستاگرام را مورد سنجش قرار دهید. فرقی نمی‌کند که شما هنوز حسابی در اینستاگرام ندارید یا اینکه قصد ایجاد یک حساب تازه دارید؛ یا اینکه یک حساب در حال استفاده دارید و می‌خواهید برخی از رهیافت‌های نتیجه‌محور را روی آن اعمال کنید، در هر صورت ما در اینجا شاخص‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانند شما را در رسیدن به موفقیت در برندسازی از طریق صفحه اینستاگرام یاری کنند.

۱. فالوورها

تعداد اعضای صفحه یکی از ساده‌ترین و در عین حال حیاتی‌ترین شاخص‌هایی است که باید آن را رصد کنید. شاید شما در حساب شخصی اینستاگرام خودتان، تصمیم بگیرید که به‌سادگی و بدون توجه به موضوعی خاص، یک عکس جالب از حیوان خانگی‌تان را با شماری از دوستان یا اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. اما اگر در حال مدیریت یک حساب اینستاگرام تجاری باشید، باید بتوانید محتوای خود را به سطحی برسانید که بیشترین افراد ممکن را از میان مخاطب‌های هدف به‌سوی صفحه بکشاند.

وقتی که در مورد اینستاگرام صحبت می‌کنیم، آن گفته‌ی قدیمی در مورد اینکه تعداد پست‌ها هر قدر بیشتر باشد، بهتر است، دیگر صادق نخواهد بود. شما می‌توانید با تگ کردن پست‌های خود با هشتگ‌های محبوب و مرتبط به صنعت یا کسب‌وکارتان، فالوورهای اینستاگرامی بیشتری جذب کنید. برای مثال تیم پایگاه آنترپرنر موفق شده‌ بودند مخاطبان اینستاگرامی خود را با استفاده از هشتگ‌های مرتبط business ،#startup# و entrepreneur# طی حدود شش ماه به ۵۰۰ هزار نفر برسانند.

استفاده از این هشتگ‌ها به افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی اجازه می‌داد که محتوای دلخواهشان را بهتر پیدا کنند و با آن پایگاه مرتبط شوند. شما حتما باید پست‌هایتان را با تگ‌هایی ارسال کنید که کاملا با کسب‌وکار شما مرتبط هستند. برای نمونه اگر شما در کار فروش کفش‌های ورزشی هستید، بهتر است از هشتگی همانند #دو، #تناسب ‌اندام یا #دونده‌های اینستا استفاده کنید. اگر شما می‌خواهید کفش‌های پاشنه‌بلند ارائه کنید، می‌توانید از هشتگ‌هایی در مورد مد و فشن و استایل استفاده کنید.

شما به‌سرعت می‌توانید هشتگ‌های محبوب مد نظر خودتان را با تایپ کردن کلمات کلیدی آن صنعت در قسمت جستجوی اینستاگرام شناسایی کنید. از پر شدن هشتگ‌ها نترسید. توییتر شمار کاراکترها را محدود می‌کند؛ اما اینستاگرام تا سقف استفاده از ۳۰ هشتگ را برایتان مجاز گذاشته است. در حالی که ما به‌طور متداول پست‌هایی را می‌بینیم که دارای هشتگ‌های زیادی هستند؛ اما به نظر می‌رسد که بین ۵ تا ۱۰ هشتگ برای یک پست رقم مناسبی باشد.

اگر مطمئن نیستید چه هشتگ‌هایی می‌توانند در زمینه‌ی فعالیت شما بیشترین جاذبه را ایجاد کنند، محبوب‌ترین پست‌ها را مد نظر قرار دهید یا اینکه نگاهی به کارهایی داشته باشید که سایر برندهای فعال در زمینه‌ی شما انجام داده‌اند.

۲. درگیر شدن ذهن مخاطب با پست

هنگامی که اکانت اینستاگرام شما شروع به رشد می‌کند، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کاربران واقعی با پست‌هایتان درگیر می‌شوند و آن را با لایک زدن یا کامنت دادن برای این پست‌ها نشان می‌دهند. استاندارد موجود در صنعت، حدود ۷۰ واکنش به ازای هر هزار فالوور است. سطح بالای درگیر شدن مخاطبان نشان‌دهنده‌ی این خواهد بود که محتوای شما در میان مخاطبانتان بازتاب دارد. حال اگر میزان درگیر شدن مخاطبان با پست‌هایتان کم باشد چه باید کرد؟ بر پایه‌ی تحقیق‌های نیل پاتل، کارشناسبازاریابی و کارآفرینی، بالاتر بردن تأثیرتان بر مخاطبان در اینستاگرام و به حد بیشینه رساندن آن یک علم است.

۳۸ درصد لایک‌ها برای پست‌هایی زده می‌شود که دارای عکس از پدیده‌ها باشند.

۳۰ درصد افزایش در میزان درگیری مخاطبان برای پست‌های عکس‌دار، نشان می‌دهد که مشتریان و مخاطبان واقعی در حال استفاده از سرویس هستند.

۲۹ درصد لایک‌ها برای پست‌هایی با فضای پس‌زمینه‌ی زیاد ثبت می‌شوند.

۲۴ درصد از لایک‌ها برای تصاویر روشن در برابر تصاویر تیره به ثبت می‌رسند.

شما باید پست‌های اینستاگرامتان را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که میزان تأثیرشان به ماکزیمم برسد. این هدف و کار برای آن هیچ تفاوتی با تلاش برای پردازش مفهوم‌ و مفهوم دهی به یک پرینت یا بیلبوردتبلیغاتی ندارد. بهتر است یک تقویم ادیتوریال ویژه برای کسب‌وکارتان در اکانت اینستاگرام در نظر داشته باشید. نوع تصاویری را که هرروز می‌خواهید پست کنید، یک هفته زودتر مشخص و برنامه‌ریزی کنید. سپس یک بعدازظهر را به‌طور کامل به گرفتن عکس از محصولات و ادیت تمامی آن‌ها اختصاص دهید؛ به‌طوری که تصاویر شما دارای جلوه‌های کامل و مناسب و در زمان معین‌شده برای ارسال پست‌ها، آماده باشند.

۳. بازدیدهای استوری

برندسازی

ارائه‌ی فیلترهایی برای تصاویر ثابت، دلیل اصلی شهرت اینستاگرام در روزهای اول ورود بود. از آن زمان تا به امروز ما شاهد معرفی و به‌کارگیری پست‌های ویدیویی نیز از جانب شبکه بوده‌ایم و اکنون کاربران می‌توانند استوری‌های مورد نظرشان را هم در اینستاگرام ایجاد کنند. افراد و برندهای مختلف چندین عکس یا ویدیو از یک روز را کنار هم می‌گذارند و آن را به‌صورت استوری در اینستاگرام قرار می‌دهند. شما حتما باید شمار بازدیدهای استوری‌های خود را پیگیری کنید؛ درست همان‌طور که شاخص‌های درگیر شدن مخاطب را برای پست‌های معمولی‌تان بررسی می‌کنید. شمار بالای بازدیدها (بسته و مرتبط با وسعت مخاطبان) به این معنی است که استوری‌های شما کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. شمار پایین‌تر بازدیدها نیز این پیام را به شما می‌رساند که زمان انجام تجربه‌ای جدید با محتوای جدید برای استوری‌ها فرا رسیده است.

سعی کنید به آپدیت‌های استوری‌تان تنوع ببخشید و در آن‌ها مجموعه‌ای از نکات شاخص محصولات، پشت صحنه‌ی عکس‌ها و همچنین ترفندهای سریع جای دهید. سعی کنید از پست‌هایتان لذت ببرید و به خودتان هم خوش بگذرد و در مورد اشتراک‌گذاری بیش از حد پست در این بخش نیز نگران نباشید. استوری‌‌ها در واقع برای برندها ایده‌آل هستند؛ زیرا چنین قابلیتی امکان و فرصت برقراری ارتباط‌های کوتاه با مخاطب را در طول روز و بدون پر کردن فیدهای آن‌ها از پست‌های یک صفحه فراهم می‌کند.

۴. بازدید‌های وب‌سایت

برندینگ

پست‌های اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‌دهند که به‌طور مستقیم و با کلیک وارد آن سایت شوند؛ مگر اینکه آن پست به‌عنوان یک تبلیغ (add) ارسال شده باشد. با این حال هر اکانت اینستاگرامی به دارنده اجازه می‌دهد که در بخش بیو یک لینک قرار دهد.

بسیاری از برندها در بخش بیو تنها به وارد کردن لینک اصلی وب‌سایتشان اکتفا می‌کنند و هرگز آن را تغییر نمی‌دهند. تصور کنید که شما چطور می‌توانید با ایجاد تغییر در لینک اصلی و تبدیل آن به لینکی مرتبط با پست اخیرتان، بازدید وب‌سایتتان از طریق اینستاگرام را افزایش دهید. اندکی زحمت اضافه می‌تواند شما را قادر کند که در پست و کپشن خودتان به‌نوعی یک فراخوان بگذارید؛ برای مثال با این مضمون که «برای اطلاعات بیشتر روی لینک بیو کلیک کنید». سپس می‌توانید از سرویس گوگل آنالیتیکز استفاده کنید و میزان بازدیدهای سرازیر شده به سایت از طریق اینستاگرام را مشاهده کنید.

منبع: پرتال تبلیغات کشور

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) بر B2B یک روش کاملا ارزان و کارآمد برای بازاریابی موفق است.

کسب و کارها در سراسر جهان،  از کمک نفوذگران برای بازاریابی B2B خوداستفاده می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) B2B یک  راه ارزان و کارآمد برای ایجاد کمپین های موفق بازاریابی است که با استفاده از انواع کانال های بازاریابی بدون سرمایه گذاری در بسیاری از اوقات به آنها کمک می کند. اما سوال واقعی این است که:

اینفلوئنسر مارکتینگ( بازاریابی تاثیر گذار) چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) فرایندی از افراد یکپارچه است که درراهکار های بازاریابی شما تاثیر گذاشته و به منظور افزایش موارد  زیر کار میکند:

  • تعداد بازدیدکنندگان از یک وب سایت
  • تعداد “لایک ها”، “اشتراک گذاری ها” و “دنبال کنندگان” در رسانه های اجتماعی
  • تعداد فروش ها ی یک طرح تجاری الکترونیکی
  • میزان ترافیک یک صفحه خاص از یک وب سایت

به عبارت ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) از هماهنگی فکر و صنعت بهره میبرد تا پیغام برند شما را از طرف شما به مخاطبانتان  برساند. در واقع در این شیوه با استفاده از شخصیت های مشهور مخاطبان را علاقه‌مند به گوش دادن به شما میکند.

چگونه به یک بازاریاب تاثیر گذار تبدیل بشویم؟

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) مهم است، زیرا این یک راه برای فردی است که بتواند از طریق فرم های مختلف دیجیتالی به توده ها  نفوذ کند . اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)عبارت است از:

  • راهی برای ارتباط با مشتریانی که رسیدن به آنها دشوار است.
  • مانند دیگر بازاریابی ها گران قیمت نیست.
  • یک راه خوب برای تمرکز روی مخاطبین هدف.

 

اینفلوئنسر

 

۱۰ مثال عالی از B2B اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)

از آنجایی که بهترین روش یادگیری، یادگیری از روی تجربه هاست، من ۱۰ نمونه از بازاریابی موفقیت آمیز B2B را از برخی از برندهای عظیم برای شما بررسی، درک و به طور بالقوه در راهکارهای بازاریابی خود قرار داده‌ام.

۱- Synechron با Chatbots:

امسال Chatbotها از نقطه نظر بازاریابی حرف اول را زده‌اند. Chatbotها برخی از کارها را برای کاربران آسان تر کرده اند. از سفارش یک پیتزا تا رزرو پرواز و….

چه گونه اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) به طور مناسب مورداستفاده قرار میگیرد؟

یک مثال کامل از این مسأله Synechron است. این شرکت توانست خدمات مالی مختلفی را به منظور حل چالش های مختلفی که برخی از آنها شامل بانکداری، تجارت و مشکلات بیمه بود، به شرکت های تجاری خود متصل کند. این chatbotها می توانند به سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند فیس بوک، به لطف ابزار هایی مانند Chattopeople، متصل شوند. chatbotها به شما کمک می کنند تا قابلیت های تجاری خود را از طریق chatbotهای قدرتمند تقویت کنید که بتواند انواع وظایف را انجام دهد.

۲- TopRank  با محتوای بازار یابی:

بازاریابی محتوا هنوز یک ابزار ارگانیک بسیار قدرتمندی است که میتواند به شما کمک کند تا میزان دسترسی شما افزایش یافته و کیفیت منافع شما بهبود یابد.

TopRank اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)B2B را به راهکار های بازاریابی محتوا  به منظور ترویج کنفرانس جهانی بازاریابی محتوا ۲۰۱۴ اضافه کرد. TopRank +40 از اینفلوئنسر ها خواسته است تا لیستی از توصیه هایی را که به بازاریابان محتوای مشتاق ارائه می دهند، گردآوری کنند. محتوای ارزشمند در قالب کتاب الکترونیکی، پست های وبلاگ و مصاحبه های Q و A که از طریق آن خوانندگان می‌توانند یاد بگیرند، ایجاد شد.

۳- IBMبا مشارکت کارکنان:

کسی وجود ندارد که محصولات و خدمات شما را بهتر از افرادی بشناسد که برای خرید آن ها به شما هزینه پرداخت کرده اند . به کارمندان خود اجازه دهید که برخی از صحبت ها را در خصوص طرفداری از برند شما انجام دهندیک شرکت B2B ، اینفلوئنسر کارمندی را در شما ایجاد نموده که به صورت IBM ارائه می شود. مدیر آژانس بین‌المللی بازاریابی IBM، آمبر آرمسترانگ، در وب سایت داینامیک سیگنال گفت که آنها “در دو هفته اول راه‌اندازی، ۵۰۰۰۰  رجیستر جدید را به آیتم IBM دادند، که بیشتر به دلیل حمایت از کارکنان است.”

۴- اکتا با بازاریابی محتوای کاربری:

در کنار مسئله کارمندان، کسانی که هرچیزی را پیرامون برند شما، محصولات شما، خدمات شما می دانند، مشتریان نیز نظرات مشتریان دیگر را ارزیابی میکنند. درست به این علت که مشتریان دلیلی برای  دروغ گفتن ندارند.  آنها در مورد شرکت شما بدون هیچ گونه تعصب سخن میگویند و اگر مثبت باشند، توصیفات مشتری برای موفقیت B2B استراتژی محتوا ضروری است. Okta، یک شرکت هویت و مدیریت دستگاه، این کار را بسیار خوب انجام داد و از مشتریان خود خواست تا تجارب خود را با مارک تجاری به اشتراک بگذارند و سپس آنها را به صورت داستان هایی نشان دادند که چگونه خدمات آنها به مشتریانشان  کمک می کند تا کار خود را با کارآیی بیشتری انجام دهند. بسیاری از کاربران روی این موضوع اینفلوئنسر می باشند که شامل محصولات News Crop , Adobe  و Fox در قرن بیستم می شوند  و همه آنها دارای صفحات اصلی خود، با رسانه ها مانند آمار، فیلم ها، نقل قول ها و پست های مختلف مربوط به وبلاگ است.

۵- SAP با بازاریابی ویدیو:

بازاریابی فیلم یک راه جذاب برای جذب و حفظ مخاطبان است. اگر شما بازاریابی ویدیو را با یک شخصیت مشهور یا با نفوذ به اشتراک می گذارید، به جکپات ضربه زده اید. SAP، ارائه دهنده راه حل های نرم افزاری، نمونه ای کامل از یک شرکت است که از بازاریابی ویدئویی اینفلوئنسر B2B برای ترویج کنفرانس Sapphire خود استفاده می‌کند. این رویداد که بیش از ۲۰٫۰۰۰ نفر را جذب می کند، از طریق محتوای زنده ویدئویی ایجاد شده توسط انواع اینفلوئنسر صنعت تبلیغ شد و سپس به طور مستقیم به پروفایل فیس بوک خودشان  ارسال شد. محتوای ویدئو عمدتا شامل مصاحبه هایی بود که اینفلوئنسرها دیدگاه ها و اطلاعات مربوط به موضوعات مرتبط را به اشتراک گذاشتند. این محتوا پس از آن در وبلاگ SAP با استفاده از نتایج فوق العاده با چرخش حدود ۸۰۰۰۰ مهمان در این رویداد به اشتراک گذاشته شد.

۶- میوه های ویدیویی با مهمانان وبلاگی:

یکی از سنتی ترین گونه های اینفلوئنسر مارکتینگ B2B ، مهمانان وبلاگی است . شرکت ها امروز تلاش بیشتری برای جستجوی وبلاگ نویس های مهمان برای صفحات خود دارند و تلاش دارند ایده‌های ارزشمندی را از متخصصان صنعت بگیرند. این به عنوان شگفتی بزرگ از برین هریس، بنیانگذار مشاوره بازاریابی Video Fruit، به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان در وبلاگ Okdork منتشر شد. در روزی که این پست منتشر شد نتایج مربوط به Video Fruit نجومی بود:

  • افزایش بازدید بیش از ۵۰۰ درصد.
  • نمایش های منحصر به فرد صفحه بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
  • میانگین مدت زمان مطالعۀ وبلاگ توسط مخاطبان بیش از ۸ درصد افزایش یافت.
  • میزان گزافه گویی به میزان کمتر از ۶ درصد کاهش یافت.

۷- Pint Blank SEO با مهمانان وبلاگی:

مثال برجسته دیگری پیرامون اهمیت مهمانان وبلاگی مطرح می شود که به عنوان گونه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ B2B  در Jon Cooper به کار می رود و نویسنده Point Blank Seo  یک بلاگ سازمان دهی شدۀ ارتباطی را بیان می‌کند. او به عنوان یک بلاگر مهمان روی YouMoz کار می کند و توسط Moz به خودی خود دنبال می شود . در تنها ۲۴ ساعت Point Blank Seo تعداد متفاوتی از ملاقات کنندگان را مشاهده نمود که بیشتر از ۴۰۰ نفر بودند. از آن به بعد بازدید  وبلاگ او افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

۸- مایکروسافت و جغرافیای ملی با اینستاگرام:

معمولا بسیاری از طرح های تجاری برای تصویر برداری در اینستاگرام به کار می روند. اینستاگرام با امکانات خاصی برای استفاده از مسیرهای متفاوت کار می کند که ویژگی های ویرایشی رسانه ای و استفاده آسان از تداخل ‌گر ها را مطرح می نماید . اما وقتی که شرکت مهارت های خلاقانۀ عکاسی برای انجام کار را ندارد چه اتفاقی می‌افتد؟ این همکاری با اینفلوئنسرهای صنعت است که می توانند مخاطبین مورد نیاز خود را دریافت کنند. این امر برای مایکروسافت چندان شگفت انگیز نیست و ایدۀ خوبی برای نشنال جئوگرافیک با ایده بین المللی روز زن به شمار می‌رود تا کمپین اینستاگرام را فعال نموده و آن را ” از بعد چه خبر” بنامد.

  • ۳۰ تصویر توسط عکاس مشهور در مقابل پنج کانال اینستاگرام نشنال جئوگرافیک گرفته شده است.
  • بیش از ۳٫۵ میلیون “لایک”
  • بیش تر از ۱۰۰۰ تصویر آپلود شده در اینستاگرام

۹- H&M با بازاریابی رسانه ای اجتماعی:

علاوه بر این شرکت های اینستاگرام ، تاثیراتی در مقابل رسانه اجتماعی در حالت کلی دارند. برای مثال H&M با تنوعی از عوامل اینفلوئنسر مشهور کار می کنند که در خط لباس های مخصوص تعطیلات یا طرح های رسانه های اجتماعی کار می کنند که می توان به فیس بوک و توئیتر اشاره نمود. با ایجاد چهار تبلیغات ویدئویی جذاب و با استفاده از اینفلوئنسرهایی مانند تایلر پوزی، هانا سیمون، جانا کرامر و Peyton List، این شرکت با مجموعه جدید خود توانست بیش از ۱۲ میلیون مشتری در سراسر دنیا را در اختیار داشته باشد.

۱۰- Maybelline با بازاریابی رسانه های اجتماعی:

Maybelline، برند مد دیگری است که در کلیه شبکه های اجتماعی استفاده شده و به اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) B2B کمک نموده و به تعداد زیادی از مصرف کنندگان در طول هفته مد روز ۲۰۱۶ خود رسیده است. Maybelline  با کار با ۱۵ کارشناس زیبایی از ۱۵ کشور قادر به:

  • به بیش از ۱۳٫۹ میلیون مصرف کننده در سرتاسر جهان دسترسی پیدا می کند.
  • دریافت ۳٫۶ میلیون “لایک” نسبت به این کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ(بازاریابی تاثیرگذار)

سرانجام…

مطالعات فوق فقط نمونه هایی هستند که اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ بر B2B را برجسته می کنند. از محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی می توان به ایجاد رسانه های معتبربرای مشتریان شما دست یافت و این درصورتی است که شما آن ها را روی وب سایت های اینفلوئنسر قرار دهید و شما قادر خواهید بود که کیفیت مربوطه را تولید نموده و پیشرفت رضایت بخشی در ترافیک وب سایت خود ایجاد نمایید.

 

منبع: برندها

  • آژانس برندینگ
  • ۰
  • ۰

آموزش تعمیر انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید

تعمیر و رفع عیب انواع یخچال و فریزرهای  ساید بای ساید   جنرال الکتریک – ال جی – بلومبرگ –  دوو الکترونیک – اسنوا – استیل بوش – فوت بوش – فوت برانت – سامسونگ – امرسان – ارج  و ……….

عیب : یخچال کار نمی کند چراغ داخل آن نیز روشن نمی شود

علت عیب :

پریز برق ندارد . دو شاخه و سیمهای رابط برق معیوب هستند

رفع عیب :

برای شروع تعمیر یخچال باید ابتدا دستگاه ولت متر را روی اندازه گیری برق شهر ( ۲۵۰ یا ۳۰۰ ولت متناوب ) قرار دهید . دو  سیم آزمایش دستگاه را به محل اتصال پریز وصل کنید . اگر در پریز برق نباشد ( عقربه ولت متر حرکت نکند ) عیب از نبودن برق شهر – سوختن فیوز مخصوص پریز – سوختن فیوزز منزل یا محل مورد استفاده یا خرابی سیمکش مربوط به پریز است

عیب : موتور یخچال کار نمی کند چراغ روشنایی داخل یخچال روشن می شود

علت عیب :

ترموستات خراب است یا سیمهای رفت و برگشت معیوبند و اورلود یا رله استارت خراب است . موتور خراب است .

رفع عیب :

با توجه به روشن شدن چراغ روشنایی داخل یخچال به هنگام باز کردن درب آن نشان می دهد که بخش اولیه برق یعنی دو شاخه و سیمهای رابط تا ترموستات یا محل انشعاب سالم می باشند در غیر اینصورت برای تعمیر یخچال باید هر یک از موارد مقابل مورد  آزمایش قرار گیرند .

عیب : یخچال در تمام اوقات خوب کار می کند سرما مطلوب است ولی در برخی مواقع موتور صدای چیک چیک می دهد و عمل سرما سازی متوقف می شود .

علت عیب :

برق شهر ضعیف است

رفع عیب :

برای رفع عیب و تعمیر یخچال فریزر ولت متر را روی اندازه گیری برق شهر قرار داده و در زمانی که موتور صدای چیک چیک می دهد مقدار ولتاژ برق شهر را اندازه گیری کنید . اگر مقدار ولتاژ خیلی کمتر از ۲۲۰۰۰ ولت بوده باشد عیب از کم شدن ولتاژ برق شهر است .

تعمیر یخچال

عیب : موتور یخچال کار نمی کند سرما نداریم بعد از چند لحظه موتور صدای چیک چیک حاصل می شود .

علت عیب :

رله استارت معیوب است – موتور خراب می باشد – کمپرسور یا سیکل گردش گاز دارای اشکال است

رفع عیب :

رله استارت و اورلود را از موتور جدا کرده و موتور را با سیم تست مستقیماً بکار اندازید اگر موتور کار نکرد یا شدت جریان آن زیاد باشد موتور یا کمپرسور معیوب است در غیر اینصورت سیستم گردش گاز اشکال دارد و برای تعمیر یخچال فریزر باید رله استارت  و اورلود نیز باید جداگانه تست شوند .

عیب : یخچال تمام مدت کار می کند سرما بیش از حد معمول است . تمام چیزهایی که در یخچال گذاشته می شود یخ می زنند .

علت عیب :

ترموستات تنظیم نیست . لوله بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده است . سر سیمهای ترموستات به هم اشتباه وصل شده اند – ترموستات خراب می باشد .

رفع عیب :

در تعمیر ساید بای ساید و تعمیر فریزر باید به ترموستات توجه کنید اگر درجه روی شماره زیاد قرار گرفته باشد آن را روی شماره  مناسب قرار دهید تا عیب بر طرف گردد در غیر اینصورت بالب و محل قرار گرفتن آن را بررسی کنید اگر از جای اصلی خود در اواپراتور خارج شده باشد آن را در جای اصلی خودد قرار دهید اگر ترموستات خراب باشد آن را تعویض کنید .

عیب : وقتی دو شاخه یخچال را به برق وصل می کنیم فیوز منزل فوراً قطع می گردد .

علت عیب :

سیم پیچ های موتور اتصال کوتاه کرده اند سیمهای برق یخچال در مکانی به هم اتصال یافته اند .

رفع عیب :

برای تعمیر ساید بای ساید و تعمیر فریزر و انواع یخچال ابتدا رله استارت و اورلود یخچال را از موتور خارج کنید دوشاخه یخچال را به برق وصل کنید اگر فیوز منزل قطع نکرد و موتور خراب است . اگر سیم ها به هم اتصال یافته اند از هم جدا نموده و با نوار چسب آنها را عایق کاری کنید رله استارت و اورلود را نیز تست کنید .

عیب : موتور یخچال خوب کار می کند سرما مناسب است لامپ روشنایی روشن نمی شود .

علت عیب :

لامپ سوخته است – کنتاکتهای اتصال سر پیچ به لامپ خوب اتصال نمی کنند – شستی معکوس لامپ معیوب است سیم کشی روشنایی اشتباه می باشد .

رفع عیب :

لامپ را تست کنید اگر خراب است عوض نمایید چنانچه سالم است کنتاکتهای اتصال سر پیچ و نحوه اتصال آنها را بازید کنید اگر کنتاکتها بخوبی به لامپ اتصال نمی یابند کنتاکتها را به درستی به لامپ اتصال کنید اگر عیب از این قسمتها نباشد شستی معکوس لامپ را پس از در آوردن دو شاخه یخچال از برق تست کنید .

عیب : بدنه یخچال برق دارد .

علت عیب :

موتور معیوب می باشد ناحیه ای از سیم های رابط لخت شده و بدنه اتصال یافته است کنتاکتهای اتصال یا سر سیم های ترموستات شستی معکوس رله استارت یا اورلود به بدنه اتصال یافته اند .

رفع عیب :

رله استارت و اورلود را از موتور جدا کرده و یخچال را به برق وصل کنید آنگاه با ولت متر یا فازمتر یا هر وسیله مناسب دیگر وجود برق در بدنه یخچال را تست کنید اگر در بدنه یخچال برق نباشد عیب از موتور است ولی اگر در هنگام راه اندازی موتور در بدنه برق نباشد احتمالاً پایه های اتصال سر سیم های ترموستات – اورلود – شستی معکوس به بدنه اتصال یافته یا ناحیه ای از سیمهای رابط لخت شده و به بدنه اتصال یافته آن را بدقت بازدید نموده و عیب را شناسایی و برطرف کنید .

عیب : مدت کار موتور یخچال کم – سرما نیز کم است .

علت عیب :

درجه ترموستات روی شماره مناسب نمی باشد . ترموستات تنظیم نیست .

رفع عیب :

درجه ترموستات را روی شماره مناسب قرار دهید . اگر شماره مناسب است ترموستات تنظیم نمی باشد . آن را تنظیم کنید تا عیب برطرف گردد.

عیب : یخچال تمام وقت کار می کند – اواپراتور خنک نمی شود

علت عیب :

یخچال گاز ندارد

رفع عیب :

پس از یافتن محل نشت آن را لحیم نموده سپس با انجام تمام مراحل شارژ گاز عیب برطرف می گردد.

عیب : یخچال تمام وقت کار می کند سرما خیلی کم است – مقدار گاز مناسب می باشد

علت عیب :

کمپرسور از فشار افتاده است

رفع عیب :

کمپرسور را تعمیر یا در صورت امکان تعویض نمایید تا عیب برطرف شود.

عیب : قسمتهایی از اواپراتور کاملاً یخ بسته و قسمت های دیگری از آن کاملاً خنک نمی شود .

علت عیب :

لوله های یخچال مسدود هستند – گاز کم است .

رفع عیب :

در صورت امکان لوله مویی را تعویض کنید و لوله های یخچال را بطور کامل شستشو دهید فیلتر درایر را  عوض کرده آنگاه یخچال  را شارژ کنید تا عیب برطرف گردد.

عیب : موتور یخچال مدت زیادی کار می کند سرما مناسب نیست گاز یخچال کامل می باشد .

علت عیب :

فاصله کندانسور با دیوار کم می باشد

رفع عیب :

اگر روی کندانسور گرد و غبار گرفته است به طور کامل تمیز کنید چنانچه فاصله آن از دیوار کم است فاصله را تا حد مناسب بیشتر کنید تا عیب برطرف گردد اگر یخچال در محیط گرم استفاده می شود نصب فن کوچک در بغل موتور برای خنک کردن موتور نتیجه مطلوبی خواهد داشت حتی استفاده از پنکه نیز خیلی مناسب است .

تعمیر یخچال

عیب : اواپراتور برفک زیاد می زند .

علت عیب :

یخچال در محل گرم و مرطوب قرار دارد . لاستیک های دور درب خراب هستند – درب یخچال خوب بسته نمی شود

رفع عیب :

اگر محل مورد استفاده یخچال مناسب نیست جای آن را عوض کنید چنانچه مناسب باشد لاستیک ها را بازدید کرده اگر پاره شده اند یا قدرت آهنربای آنها کم شده است آنها را عوض کنید تا عیب برطرف گردد.

عیب : پس از شارژ کردن یخچال مدتی خوب کار می کند و سپس عقربه گیج تا حد تخلیه کامل نزول کرده و سرما سازی متوقف می گردد .

علت عیب :

لوله ها بویژه لوله کاپیلاری مسدود است درایر مسدود می باشد

رفع عیب :

اگر امکان داشته باشد لوله مویی را عوض کنید در غیر اینصورت لوله مویی و لوله های اواپراتور را بطور کامل شستشو دهید آنگاه فیلتر درایر را عوض کرده تمام مراحل شارژ گاز را انجام داده و به یخچال گاز تزریق کنید تا عیب برطرف گردد.

عیب : مدت کار موتور یخچال نرمال تمام مسیر لوله برگشت برفک می زند .

علت عیب :

گاز یخچال زیاد است

رفع عیب :

مقداری از گاز یخچال را تا حد مجاز کم کنید تا عیب برطرف گردد .

عیب : یخچال هنگام کار صدای ناهنجار می دهد

علت عیب :

محل استقرار یخچال تنظیم نیست لاستیک های لرزه گیر و پیچهای نگهدارنده موتور معیوبند سایر پیچ ها شل می باشند .

رفع عیب :

محل استقرار یخچال را تنظیم کنید اگر لاستیک های لرزه گیر موتور خرابند تعویض نمائید سپس شل بودن پیچهای موتور را بازدید کنید اگر پیچ ها ی موتور و یا پیچ های سایر قسمت ها شل هستند سفت کنید تا عیب برطرف گردد.

عیب : قسمت فریزر – یخچال . فریزر خوب خنک می شود قسمت یخچال اصلاً خنک نمی شود .

علت عیب :

گاز یخچال – فریزر کم است

رفع عیب :

پس از اینکه موتور مدت مناسبی کار کرد بشرط اینکه حدود ۲۰ سانتیمتر بعد از اواپراتور یخچال سرد نشود یا برفک نزند گاز تزریق کنید تا عیب برطرف گردد .

عیب: یک دستگاه یخچال ساید بای ساید دارم که بدنه آن گرم می شود. مشکل از کجاست؟

دستگاه ایرادی ندارد. گرم شدن بدنه مربوط به عبور گاز فریون و تبادلات گازی است واین امر در تمامی یخچالها طبییعی است.

عیب:  یک دستگاه یخچال فریزر دارم که سبزیجات در آن یخ می زند. برای جلوگیری از این کار چه باید کرد؟

شما می بایست یخچال را روی درجه ۳ یا ۴ تنظیم نمایید. چرا که سرمای دستگاه به حدی است که در درجات دیگر مثلا درجه ۱ امکان یخ زدن سبزیجات وجود دارد.

عیب: یک دستگاه یخچال فریزر دارم که وقتی آنرا روی درجه ۳ تنظیم میکنیم روی درجه تنظیم شده توسط ما نمی ماند مشکل از کجاست؟

این امر کاملا طبیعی است. شما می بایست چند ساعت صبر کنید تا دمای یخچال به دمای تنظیمی شما برسد.

سوال:  کاربرد دکمه Thaw ,Chill ,QuickCool ,Soft Mode برروی یخچال فریزر چیست؟

این علامات مربوط به کشوی مخصوص تعبیه شده در قسمت یخچال میباشد، بطوریکه میتوان دمای آن محفظه را مستقل از بقیه قسمتهای یخچال تنظیم نمود. دکمه Thaw برای آب کردن تدریجی یخ گوشت (بدون از دست دادن کیفیت آن )، Chill ایجاد محیط خنک برای حفظ رطوبت و تازگی مواد غذایی، Quick Cool (خنک سازی فوری نوشیدنی ها)، Soft Mode (فریزرملایم ).

سوال: یکدستگاه یخچال ساید دارم، برای مسافرت می توانیم دستگاه را خاموش کرده بعد از مراجعه به برق بزنیم؟

همانطور که میدانید مواد غذایی نمیتوانند برای مدت طولانی درمحیط یخچال نگهداری شوند به همین جهت بهتراست مواد غذایی فاسد شونده را از قسمت یخچال خارج نموده و با استفاده از کلید Vacation قسمت یخچال را خاموش کرده و بدون آنکه خللی در کارکرد فریزر وارد شود. این امر سبب میشود ضمن کاهش استهلاک و هزینه های مصرفی دستگاه، از قابلیت فریزر دستگاه به تنهایی استفاده نمود. درضمن میبایست ظرف جمع آوری یخ های تولیدی یخ ساز را تخلیه و شیر ورودی آب را بسته و کلید Ice Type را درحالت Off قرار دهید. این قابلیت در یخچالهای ساید بای ساید سامسونگ بسیار کاربردی و مفید است.

سوال: تکنولوژی No Frost چیست؟

سیستم خنک کنندگی بدون برفک در یخچال فریزرهای سامسونگ می باشد.
دستگاه یخچال ساید ما یخ تولید نمی کند مشکل از کجاست؟
مشکل مربوط به متغیر بودن فشارآب درطول شبانه روز است. برای تنظیم دستگاه خود با مرکز سرویس با شماره چهار رقمی ۸۲۵۵ تماس حاصل فرمایید.. با اینکه ایراد اصلی در تغییر فشار آب می باشد اما قابلیت تنظیم در یخچالهای سامسونگ وجود دارد.

 سوال:  یکدستگاه یخچال ساید دارم، که بوی نامطبوعی دارد. چه پیشنهادی دارید؟

در یخچالهای سامسونگ هیچ قسمتی که بتواند بویی از خود تولید نماید وجود ندارد. وظیفه هر یخچالی تامین سرما دریک محیط کاملاً بسته (ایزوله) است. اگرسرما به حد کافی وجود دارد همه چیز درست است و حتماً استفاده ناصحیح منجربه تولید بوی نامطبوع گشته است. برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، موادغذایی بودارمانند ترشیجات، پنیر وهندوانه و… را درظروف در دار نگهداری کنید و از قراردادن غذای گرم در داخل یخچال جداً خودداری نمایید. اگر دستگاه شما به هر دلیل دارای بوی نامطبوع باشد استفاده از روش های زیرمفید خواهد بود:
۱- شستشو بدنه با جوش شیرین
۲- قراردادن ذغال یا لیموترش یا مقداری وانیل در داخل یخچال
۳۳ – خاموش کردن دستگاه و قراردادن آن با دربهای باز در هوای آزاد

سوال: یخچال فریزر ساید خریده ایم آیا برای نصب، نیاز به ترانس دارد؟

درصوتیکه برق منزل شما دارای نوسان (کم وزیاد شدن ولتاژ) باشد بهتراست از یک ترانس Stabilizer ( تثبیت کننده ولتاژ) استفاده نمایید. درغیر اینصورت استفاده از محافظ های ارزان قیمت توصیه نمیشود.

عیب:  یخچال فریز داریم که با قطع جریان برق، دیگر روشن نمیشود مشکل از کجاست؟

همزمان کلید Power Cool و Power Freeze را فشار دهید، دستگاه به طور موقت شروع به کارکرده که این کارکرد دستگاه شما موقتی خواهد بود ومی بایست با مرکز سام سرویس با شماره چهار رقمی ۸۲۵۵ تماس بگیرید. این قابلیت بسیار جالب به شما کمک می کند تا بدون وقفه از یخچال خود استفاده کنید.

منبع: تهران سرویس

  • آژانس برندینگ